کارشناس مسائل غرب آسیا:

تاریخ مصرف نتانیاهو برای ترامپ و اسرائیل به پایان رسید/ نتانیاهو باتوجه به فساد مالی‌ دستگیر و زندانی خواهد شد

۱۳۹۸/۰۶/۳۱ - ۰۵:۰۷:۳۵
کد خبر: ۹۰۰۸۲۰
تاریخ مصرف نتانیاهو برای ترامپ و اسرائیل به پایان رسید/ نتانیاهو باتوجه به فساد مالی‌ دستگیر و زندانی خواهد شد
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تاریخ مصرف بنیامین نتانیاهو هم برای احزاب دست راستی و هم برای ایالات متحده آمریکا به پایان رسیده است.

«حسن هانی‌زاده»، کارشناس مسائل غرب آسیا، درباره عدم حمایت ترامپ از نتانیاهو و شکست وی در انتخابات اسرائیل به خبرنگار سیاسی برنا گفت: تاریخ مصرف بنیامین نتانیاهو هم برای احزاب دست راستی و هم برای ایالات متحده آمریکا به پایان رسیده است. در واقع عمر سیاسی بنیامین نتانیاهو برای پذیرش مسئولیت‌های بالا پایان یافته است. در حال حاضر مسئله طرح پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو در دستور کار مقامات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است؛ ضمن اینکه اقدامات نسنجیده سیاسی او در حقیقت هزینه‌های بالایی برای آمریکا و هم پیمانان آمریکا در منطقه به همراه داشت. از نظر ایالات متحده آمریکا بنیامین نتانیاهو به یک شومن تبدیل شده و قدرت مهار بحران‌های داخلی و منطقه‌ای را ندارد، به همین دلیل به نظر می رسد که آمریکا از بنیامین نتانیاهو عبور کرده است و در صدد پذیرش چهره جدیدی است که هم سیاست جدیدی داشته باشد و هم سخن جدیدی را مطرح کند زیرا نتانیاهو اعلام کرده که در صورت پیروزی در انتخابات، کرانه غربی را به اراضی اشغالی پیوست خواهد داد.

وی افزود: خشونت‌هایی که نتانیاهو در مورد محور مقاومت و جنبش‌های فلسطینی انجام داد،  موجب شد که رژیم صهیونیستی به شدت دچار انزوا شود و طرح معامله قرن که آمریکایی‌ها دنبال اجرایی کردن آن بودند با شکست مواجه شد و عملا دونالد ترامپ نتوانست راهی برای اجرایی کردن طرح معامله قرن پیدا کند و این مسئله به پایان رسیده است. به هر حال بنیامین نتانیاهو در حال حاضر برای دومین بار در انتخابات شکست خورده است. این نشان می‌دهد که در حال حاضر فصل حضور احزاب دینی افراطی فرا رسیده است و کابینه آینده یک کابینه کاملا ائتلافی خواهد بود. بنیامین نتانیاهو ممکن است در آینده توسط دادگاه اسرائیلی دستگیر، محاکمه و زندانی شود.

هانی زاده درباره تهدید به افشاگری توسط نتانیاهو در صورت شکست در انتخابات، ادامه داد: به هر حال نتانیاهو از جریان سیاسی و حضور سیاسی در کابینه اسرائیل منع می‌شود و قدرت اجرایی خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که شرایط کنونی به گونه‌ای است که هم صهیونیست‌ها و هم کشورهای منطقه، دنبال چهره جدیدی هستند که در حقیقت بتوانند شرایط جدیدی در فلسطین اشغالی ایجاد کنند و مسئله تقابل مستقیم بنیامین نتانیاهو با تشکیلات خودگردان موجب شده، همه اسرارهای سیاسی نتانیاهو به پایان برسد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره اقدامات ضدایرانی نتانیاهو نیز بیان کرد: نتانیاهو سعی کرد که از طریق فشار نظامی به محور مقاومت و جریان‌سازی علیه ایران، محور مقاومت ایران را منزوی کند اما نمایش‌های مضحک و غیرحرفه‌ای بنیامین نتانیاهو موجب شد که به یک مضحکه‌ای در  جهان تبدیل شود و هیچ‌کس حرف او را قبول نکند؛ به همین دلیل اکنون باید در انتظار سیاست‌های جدیدی از سوی فردی که کابینه را تشکیل خواهد داد، باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز