دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی:

مکر امریکا مانند تار عنکبوت سست است/ نظام آموزش ما به کشف استعداد کم توجه است

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۱:۳۰:۱۶
کد خبر: ۹۰۱۷۹۱
مکر امریکا مانند تار عنکبوت سست است/  نظام آموزش ما به کشف استعداد کم توجه است
مراسم آغاز سال تحصیلی امروز صبح با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمدعلی وکیلی نماینده مجلس شورای اسلامی، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سالن اجتماعات مدرسه متقین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مراسم آغاز سال تحصیلی امروز صبح با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی،  محمدعلی وکیلی نماینده مجلس شورای اسلامی، سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی سازمان اوقاف، محمد خرم مشاور وزیر آموزش و پرورش و جمعی از معاونان با حضور دانش آموزان این مدرسه در سالن اجتماعات مدرسه متقین برگزار شد.

مشاور رئیس جمهور در همایش مهر تحصیلی که در مدرسه متقین برگزار شد، بیان کرد: هفته دفاع مقدس از یادگارهای تاریخ روزانه کشور ما است که توانسته این کشور را از همه جهت ها حفظ کرده و انقلاب، ایران و امنیت خاک کشورمان را ضمانت کند. پیشرفت امروز کشور را مدیون عزیزانی هستیم که با نثار جان خود از این مملکت دفاع کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه بعضی از کشورهای قدرتمند فراموش کرده اند که این کشور در دوره های مختلف با درایت مقام معظم رهبری می‌تواند مکر و حیله دشمنان خود را مهار کند. قدرت و مقاومتی که مردم و کشور ما در صحنه های مختلف از خود نشان دادند، نشان داد که مکر امریکا مانند تار عنکوبت سست است و نمی تواند بر نظام تاثیر بگذارد.

  بانک افزود: امروز روز دانش آموزان، مربیان پرورشی و آموزش و پروش است. این مدرسه موقوفی در این روز جهت دیگری به ما می‌دهد چرا که دانش آموزان این مدرسه با توانمندی های خود توانسته اند که دوره های آموزشی را طی کرده و به اینجا برسند.

وی با بیان اینکه دوران دانش آموزی روزه چرایی و کنجکاوی ها است اظهار کرد: یک دانش آموز زمانی که به مدرسه وارد می‌شود، می‌خواهد به سوال های درون خود پاسخ بدهد بنابراین دوره بسیار مهمی است که باید بتوانیم سوالاتی که برای بهبود وضع زندگی ما وجود دارد را پیدا کرده و به آنها پاسخ دهیم. مدرسه و محیط آموزشی از راه علم، پاسخ هایی به سوال های ما می دهد که اگر به آن التزام داشته باشیم، بدون شک موفق می‌شویم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: باید ورود به تارپود انسان و کشف توانمندی هر فرد مبنای آموزش‌وپرورش کشور ما باشد. نظام آموزشی ما اگر میخواهد موفق شود، باید کار خود را مبنی بر کشف توانایی دانش آموزان برنامه ریزی کند. همه‌ افراد دارای یک استعداد درونی هستند که اگر کشف شود، خواهید دید که آن شخص موفق خواهد شد. اما نظام آموزش ما تا حدودی به کشف استعداد کم تر توجه کرده است.

بانک با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) در حدیثی گفته اند که« اگر کسی چیزی را به من یاد دهد مرا بنده خویش کرده است» تشریح کرد: مدیران و مربیان آموزشی ما از بهترین ها هستند و همه توانایی های خود را بکار گرفته اند تا به دانش آموزان، آموزش بدهند. این افراد از نخبگان این کشور هستند و باید قدر آنها را دانست.‌

وی در پایان اذعان کرد: سیستم وقف که در فرهنگ اسلامی ما وجود دارد یک میراث بسیار ارزشمند است که تاکنون مشکلات زیادی را حل کرده است. در جهان امروز سیستم های حمایتی جدیدی وجود دارد اما سیستم وقف از قدیم همیشه کارآمد و کارساز بوده است.

مجتبی عبداللهی مدیر کل اوقاف و امور خیریه نیز در این همایش گفت: آغاز سال تحصیلی، همه‌ ساله مقارن است با هفته دفاع مقدس و ما مدیون خانواده های شهدا هستیم. ما ۳۳ هزار شهید دانش آموز داریم که در دوران دفاع مقدس شرکت کرده‌اند و خون پاکشان باعث شد تا امروز ما در کنار یکدیگر زندگی کنیم و به این نظام خدمت کنیم.

وی افزود: مجموعه متقین یکی از بزرگترین مجموعه های وقفی بزرگ تهران است. عزیزخان نصرت الممالک کسی بود که در دوران قاجار این مدرسه را وقف کرد و تا امروز خدمات زیادی را به افراد مختلف داده است.  نیت این واقف تعلیم و تربیت ایتام بود.

وی ادامه داد: ۲۵۰ مدرسه وقفی در اختیار آموزش و پرورش است که سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری خوبی با آموزش و پرورش دارد و انشالله این روند را ادامه خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز