منابع مطلع:

در تظاهرات علیه السیسی بیش از ۶۵۰ نفر دستگیر شدند

۱۳۹۸/۰۷/۰۱ - ۱۹:۱۲:۱۹
کد خبر: ۹۰۲۰۹۷
در تظاهرات علیه السیسی بیش از ۶۵۰ نفر دستگیر شدند
به گفته منابع مطلع تعداد دستگیری معترضین مصری در تظاهرات روزهای جمعه و شنبه بیش از 650 نفر بوده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، منابع حقوقی مطلع روز دوشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری "عربی ۲۱"  با اعلام این خبر افزودند، شمار افراد بازداشت شده در تظاهرات روزهای جمعه و شنبه گذشته علیه السیسی از مرز ۶۵۰ نفر گذشته و ۳۰۰ نفر از آنها روز گذشته (یکشنبه) برای بازجوئی به دادستان عالی امنیت دولتی مصر احضار شدند.

بنابه گفته این منابع، صبح امروز نیز از ۶۰ بازداشتی دیگر بازجوئی شده و دادستانی حکم ۱۵ روز حبس برای آنها صادر کرده است.

وکلای حاضر در روند تحقیقات تأکید کردند که نیروهای امنیتی «ماهینور المصری» یک فعال حقوقی مصر را در مقابل مقر دادگاه جدید قاهره بازداشت کردند.

یکی از وکلای حاضر در روند بازجویی از گروه نخست گفت که بیشتر افراد بازداشتی از فروشندگان خیابانی در میادین استان‌ها در اثنای تظاهرات بوده و بیشتر آنها از استان‌های سوئز، قاهره و اسکندریه هستند.  

تظاهرات مردم مصر علیه السیسی از روز جمعه شروع شد و معترضان در شهرهای مختلف مصر خواستار برکناری رئیس جمهوری کنونی هستند.

روز جمعه مردم مصر به دعوت «محمد علی» بازیگر و تاجر مشهور مصر در اعتراض به ناعدالتی ها و فساد حاکم در بدنه دولت و ارتش به میدان التحریر آمدند.

تلاش مصر برای فیلتر برخی از رسانه های خبری

در همین راستا مکرم محمد احمد رئیس شورای عالی رسانه های مصر در  مصاحبه با شبکه خبری بی بی سی عربی گفت که مقامات مصری در تلاش برای فیلتر کردن برخی از رسانه های خبری هستند.

احمد با بیان اینکه هنوز اسامی این رسانه ها به شورای عالی رسانه های مصر اعلام نشده است، افزود که بنابر اطلاعات اولیه برخی از شبکه ها به دلیل انتشار اخبار غیر دقیق از تظاهرات مصر فیلتر شدند.

شبکه اینترتی "netblocks" که فعالیت های اینترنتی را رصد می کند، اعلام کردکه همزمان با تظاهرات در مصر رادیو بی بی سی عربی و شبکه آمریکایی "الحره" فیلتر شدند.

این در حالی است که سامح شکری وزیر خارجه مصر روز گذشته (یکشنبه) مدعی شد که رسانه‌های ترکیه و قطر پشت صحنه دعوت از مردم برای تظاهرات ضد دولتی در مصر قرار دارند.

وی گفت که رسانه‌ها باید واقعیت مصر را نشان دهند، نه آن چیزی که رسانه‌های ترکیه و قطر درباره تظاهرات منتشر می کنند.

تظاهرات اخیر در مصر، نخستین حرکت اعتراضی ضد دولتی در میدان التحریر پس از سال ۲۰۱۱ و آغاز بیداری اسلامی در مصر است که به دنبال آن به حکومت سی ساله "حسنی مبارک" رئیس جمهوری پیشین مصر پایان داد.

در همین حال دیده بان حقوق بشر روز شنبه با صدور بیانیه ای از مقامات مصر خواست تا هرچه سریع تر افرادی را که در پی تظاهرات دو روز اخیر در این کشور بازداشت شده اند، آزاد کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز