هانی‌زاده:

انقلاب جدید در مصر منجر به برکناری السیسی می‌شود/ شورای حکام با حضور عربستان بد نام خواهد شد/ عربستان در شورای حکام به کجراهه می‌رود

۱۳۹۸/۰۷/۰۴ - ۱۱:۴۰:۱۰
کد خبر: ۹۰۲۲۸۸
انقلاب جدید در مصر منجر به برکناری السیسی می‌شود/ شورای حکام با حضور عربستان بد نام خواهد شد/ عربستان در شورای حکام به کجراهه می‌رود
یک کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت:.به نظر می رسد شرایط جدیدی در مصر حاکم است و ممکن است انقلابی شکل بگیرد که منجر به برکناری عبدالفتاح سیسی شود.

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل بین الملل، پیرامون اعتراضات اخیر در مصر و همچنین عضویت عربستان در شورای حکام به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اعتراضات مردم مصر خصوصا اهالی شهر قاهره، یادآور خیزش مردم مصر در سال 2011 علیه حسنی مبارک است. در سال‌های اخیر و در حاکمیت 6ساله عبدالفتاح سیسی، فساد در نهادهای حکومتی مصر به شدت افزایش یافته و وضعیت اقتصادی مصر دچار رکود شدید شده است. عبدالفتاح سیسی که با شعار مبارزه با فساد و رانت‌خواری قدرت را در دست گرفت و محمد مرسی رییس جمهور وقت مصر را برکنار کرد، بعد از 6سال مشخص شد حاکمیت عبدالفتاح سیاسی در مصر بدتر از دوران حسنی مبارک است.

او ادامه داد: اعدام، زندانی سران مسلمین و افزایش فساد در دستگاه‌های دولتی مصر، موجب نارضایتی مردم شده است و به همین دلیل عبدالفتاح سیسی شرایط دشواری را پشت سر می‌گذارد. این تظاهرات در شهرهای اسکندریه، منفلوتی و سایر شهرها هم گسترش یافته و به نظر می‌رسد مصر در آستانه یک قیام و انقلاب جدیدی قرار دارد که به پایان حاکمیت عبدالفتاح سیسی منجر خواهد شد.

هانی زاده مطرح کرد: عبدالفتاح سیسی از بدنه نیروهای مسلح خارج شده است و با توجه به اینکه  منتسب به این مجموعه است مردم به شدت نسبت به حاکمیت نظامیان درمصر بدبین شده‌اند. به نظر می رسد شرایط جدیدی در مصر حاکم است و ممکن است انقلابی شکل بگیرد که منجر به برکناری عبدالفتاح سیسی شود.

عربستان در شورای حکام به نفع اسراییل و به ضرر ایران عمل خواهد کرد

او در خصوص عضویت عربستان در شواری حکام گفت: متاسفانه عربستان با پرداخت رشوه به نهادهای بین‌المللی مانند شورای حقوق بشر و شورای حکام، سعی می‌کند از نفوذ خود علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند. قطعا حضور عربستان در شورای حکام به ضرر کشورهای مستقل خصوصا ایران است. عربستان در کنار سایر اعضای شورای حکام سعی می‌کند علیه ایران جریان‌سازی کند. متاسفانه حضور عربستان در همه نهادهای بین‌المللی موجب بدنامی آن نهاد شده است و شورای حکام که عربستان در آن پذیرفته شده به کجراهه خواهد رفت و این نهاد بین‌المللی هم به دلیل حضور عربستان بدنام خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: عضویت عربستان در شورای حکام بدترین اتفاقی که  ممکن است رخ دهد؛ زیرا به نفع اسراییل و به ضرر ایران عمل خواهد کرد.ایران باید لابی‌گری کند و با شرکت برخی کشورهای عضو شورای حکام، مثل کشورهای جنبش عدم تعهد در برابر عربستان و رژیم صهیونیسیت ایستادگی کند. عربستان در شورای حکام با پرداخت رشوه‌های کلان به اعضای شورا، قطعنامه و بیانیه‌هایی علیه ایران صادر خواهد کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز