دولت مستعفی یمن برگزاری نشست با انصارالله را تکذیب کرد

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۹:۳۳:۲۹
کد خبر: ۹۰۴۸۶۰
دولت مستعفی یمن برگزاری نشست با انصارالله را تکذیب کرد
معمر الاریانی وزیر رسانه دولت مستعفی یمن شامگاه روز شنبه در توئیتی، به طور قاطعانه برگزاری هرگونه نشست در مسقط میان سران دولت مستعفی یمن و جنبش انصار الله را رد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزیر رسانه دولت مستعفی یمن در سخنانی تاکید کرد که اخبار منتشر شده درباره برگزاری نشست میان نمایندگان این دولت با جنبش انصار الله در مسقط پایتخت عمان صحت ندارد.

وی گفت: ما قاطعانه برگزاری چنین نشستی را تحت هر عنوانی که باشد تکذیب می کنیم.

طی روزهای اخیر برخی رسانه ها از برگزاری نشست میان وزیران دولت مستعفی یمن و سران انصار الله در مسقط خبر داده بودند.

این در حالی است که حدود یک هفته پیش هیاتی رسمی از دولت مستعفی یمن برای گفت و گو با مسئولان عمانی درباره آخرین تحولات یمن به مسقط سفر کرد.

از سوی دیگر، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان که در نیویورک حضور دارد، روز جمعه با «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک و «تیموتی لیندرکینگ» دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره حل بحران یمن گفت وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص امکان میانجیگری برای حل بحران یمن رایزنی کردند.

مسقط در خصوص کشمکش ها و بحران های جاری در حوزه خلیج فارس همواره سیاست بیطرفانه ای را اتخاذ کرده و اغلب به عنوان میانجی برای حل بحران ها از سوی طرف های منطقه ای و بین المللی انتخاب می شود.

طرف های یمنی سال گذشته نیز در مذاکرات صلح در استکهلم سوئد توافق هایی در خصوص حل بحران این کشور انجام دادند؛ اما این توافقنامه و سایر مسائل مورد توافق بین دو طرف به دلیل سنگ اندازی های سعودی تاکنون اجرایی نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز