نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان:

روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره افغانستان رایزنی خواهند کرد

۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۶:۰۲:۴۶
کد خبر: ۹۰۵۹۶۴
روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره افغانستان رایزنی خواهند کرد
نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان از رایزنی میان روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام کرد: نمایندگان ویژه روسیه، آمریکا، چین و پاکستان در امور افغانستان در مسکو با یکدیگر در خصوص تازه ترین تحولات در افغانستان رایزنی می‌کنند.

ضمیر کابولوف که ریاست اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه را برعهده دارد با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: چهار کشور در قالب این گروه گردهم می آیند هرچند که هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری این نشست تعیین نشده است.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان همچنین گفت که تماس‌های از راه دور مسکو با طالبان قطع نشده است.
وی با بیان اینکه من در تماس دائم با نماینده طالبان هستم، اظهار کرد: آمریکا و طالبان به دنبال بازگشت به میز مذاکره هستند و این موضوعی است که از نگاه ما اهمیت دارد.

کابولوف در ادامه تذکر داد که وی هیچ اطلاعی از تاریخ مذاکرات بعدی آمریکا و طالبان ندارد اما همه باید تلاش کنند در فضایی دوستانه همه تفکرات در افغانستان را گردهم آورند.

یادآور می‌شود که تاکنون دو نشست با حضور طالبان در مسکو برگزار شده و دومین نشست نمایندگان احزاب سیاسی افغانستان و طالبان روز هفتم خرداد ماه با حضور وزیر خارجه روسیه برگزار شد اما از آنجا که طالبان گروه تروریستی در روسیه تعریف شده است رسانه های این کشور هیچ فیلم یا عکسی از این دیدار منتشر نکردند.

آمریکا و نمایندگان طالبان تاکنون هشت دور مذاکره کرده‌اند و طرفین در این گفت وگوها در خصوص خروج نیروهای خارجی از افغانستان، برقراری آتش بس در این کشور و دورنمای روند حل و فصل سیاسی مسائل افغانستان به بحث و جدل پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز