عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

برخی با رد و بدل پیامک، پول‌های چند میلیاردی به جیب می‌زنند/ این پول‌ها مشخص نیست کجا هزینه می‌شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۴ - ۰۸:۲۷:۴۷
کد خبر: ۹۰۷۲۰۵
برخی با رد و بدل پیامک، پول‌های چند میلیاردی به جیب می‌زنند/ این پول‌ها مشخص نیست کجا هزینه می‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: . وقتی افراد بدون هیچ سرمایه گذاری با رد و بدل پیامک، پول های چند میلیاردی به جیب می زنند قطعاً گذشت از این درآمد ِ بدون دردسر، برایشان سخت است و به کسانی که به نوعی مقابل این کار ایستادند و از آن جلوگیری می‌کنند

«سیدناصر موسوی‌لارگانی»، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با برنا در خصوص «پول‌های حرام در سرویس‌های ارزش افزوده» بیان کرد: اخیرا شاهد حرکت‌هایی در سطح کشور هستیم که تاریخچه آن برمی‌گردد به رفتارهای قبل از انقلاب، آن زمان که بلیت بخت‌آزمایی می‌فروختند؛ رفتارهایی که آن زمان مراجع عالیقدر آنها را حرام می‌دانستند و رسما هم اعلام کرده بودند. 

او در ادامه بیان کرد: مدتی است که این‌گونه اتفاقات اوج گرفته و شاهد برنامه‌هایی در تلویزیون و غیر تلویزیون هستیم که در آنها افراد با پیامک در شبکه‌های مجازی با ستاره فلان مربع‌ها، مبلغی از شارژ همراه آنها کسر می‌شود و در مجموع پول‌های سنگینی در اختیار صاحبان این گروه‌ها و طراحان برنامه‌ها قرار می‌گیرد و مشخص هم نیست که این پول‌ها کجا هزینه می‌شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه که شاهد بودیم مجدد مراجع در این زمینه ورود کردند و اینها را حرام دانستند، مطرح کرد: خود رهبری هم به این مسئله ورود کردند و به صدا و سیما اخطار و تذکر دادند ولی متاسفانه هنوز این حرکت ادامه دارد. وزارت ارتباطات باید جلوی این ها را بگیرد. وقتی که پای حق الناس در میان باشد هجمه ها را باید به جان خرید. وقتی افراد بدون هیچ سرمایه گذاری با رد و بدل پیامک، پول های چند میلیاردی به جیب می زنند قطعاً گذشت از این درآمد ِ بدون دردسر، برایشان سخت است و به کسانی که به نوعی مقابل این کار ایستادند و از آن جلوگیری می‌کنند. تحمل هجمه‌ها خیلی بهتر از این است که اجازه دهیم چنین رفتارهایی که بحث پولشویی در آن مطرح است، رخ دهد. 

او گفت: با پول‌های کثیف که از این راه به دست می‌آید کارهای زیادی انجام می شود. خیلی خوب است که از این اقدامات جلوگیری شود. مجلس در این زمینه از وزیر ارتباطات حمایت و درخواست می‌کند که هرچه زودتر جلوی آن گرفته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز