یک فعال سیاسی اصولگرا:

احزاب اصولگرایی پذیرفتند که نقش رهبری، توسط جامعه روحانیت مبارز صورت بگیرد/ ائتلاف نسبی رخ خواهد داد/ بحث سهم خواهی در جریان اصولگرا کنار گذاشته خواهد شد

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۰۵:۰۰:۳۵
کد خبر: ۹۱۰۶۹۷
احزاب اصولگرایی پذیرفتند که نقش رهبری، توسط جامعه روحانیت مبارز صورت بگیرد/ ائتلاف نسبی رخ خواهد داد/ بحث سهم خواهی در جریان اصولگرا کنار گذاشته خواهد شد
فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر پایداری‌ها نخواهند به جمع اصولگرایان ورود پیدا کنند وحضور پیدا کنند، حداقل این گونه خواهد بود که در رقابت درونی جریانات اصولگرا به تخریب هم جناحی‌های خود نخواهند پرداخت.

«حسین کنعانی‌مقدم»، فعال سیاسی اصولگرا، درباره حضور پایداری‌ها در جلسات جامعه روحانیت مبارز به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بنا به تصمیمی که در جلسات جامعه روحانیت مبارز با حضور احزاب اصولگرا اتخاذ شد، مقرر شد کمیته دعوتی شکل بگیرد و از همه احزاب اصولگرایی برای  همراهی، انسجام، وحدت و همدلی دعوت شود. به هر حال از این دعوت ها پاسخ های مختلفی دریافت شد و ما در هفته گذشته یعنی روز پنج شنبه که جلسه روحانیت مبارز بود، پورمحمدی گزارشی را ارائه کرد که گزارش خوبی بود. حضور شورای ائتلاف و ناطق‌نوری در جلسه جامعه روحانیت مبارز و هم پایداری‌ها، بدین معناست که نقش روحانیت مبارز در جریان اصولگرایی، نقش بی بدیلی است و همچنین احزاب اصولگرایی پذیرفتند که هم نظارت و هم داوری، بر این جریان توسط جامعه روحانیت مبارز صورت گیرد. در حال حاضر این بحث‌ها می‌تواند نقطه مشترک و اتصالی بین اضلاع جریان اصولگرایی باشد. امیدوارم پایداری ها نیز بتوانند، در این ائتلاف شرکت کنند.

کنعانی‌مقدم درباره برخی تندروی‌ها در میان پایداری‌ها و اینکه آیا پایداری‌ها به چارچوبی مشترک در جریان اصولگرایی پایبند خواهند بود یاخیر، بیان کرد: در حال حاضر همه به صورت موقت پذیرفتند که در انتخابات وحدت، انسجام و همدلی با نیروهای ارزشی و انقلابی وجود داشته باشد. به هر حال ممکن است ائتلاف حداکثری رخ ندهد اما ائتلاف نسبی رخ خواهد داد و در حال حاضر نیز ائتلاف حداقلی وجود دارد. به نظر می‌رسد هر چه به انتخابات نزدیک می‌شویم این جریان می‌تواند به انسجام و وحدت بیشتری دست پیدا کند.

وی درباره اختلاف نظرها و رویه‌ها بین جریانات پایداری و اصولگرا از جمله موتلفه نیز تاکید کرد: در حال حاضر بنا بر این است که بحث سهم‌خواهی بین جریانات اصولگرایی کنار گذاشته شود. همچنین بحث اختلافات و رقابت های درونی کنار گذاشته شود و در واقع همه به دنبال این هدف باشند که به صورت متحد، وارد فرایند انتخابات شوند و این به عنوان اصل مشترک همه جریانات اصولگرا در نظر گرفته شود. بنابراین اگر پایداری ها نخواهند به جمع اصولگرایان ورود پیدا کنند، حداقل این گونه خواهد بود که در رقابت درونی جریانات اصولگرا به تخریب هم جناحی‌های خود نخواهند پرداخت.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره محورهای اختلاف نظر بین پایداری‌ها و برخی جریانات اصولگرا بیان کرد: دو مسئله در اینجا مطرح است یکی مشی سیاسی است که درباره مسائل مختلف مطرح می‌شود. به هر حال در مشی سیاسی، اختلاف نظر وجود دارد اما بین جریانات اصولگرایی، در مشی اختلاف نظری وجود ندارد بلکه در روش‌ها  و راه‌های دستیابی به پیروزی ممکن است، اختلاف نظر  ایجاد شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز