نماینده مردم بوکان:

سکوت در فاجعه حمله به کردها لکه ننگی بر تارک دولت‌ها خواهد بود

۱۳۹۸/۰۷/۲۱ - ۱۸:۴۵:۲۶
کد خبر: ۹۱۱۳۰۶
سکوت در فاجعه حمله به کردها لکه ننگی بر تارک دولت‌ها خواهد بود
محمد قسیم عثمانی گفت: دولت ها باید بدانند سکوت آنها در این فاجعه تاریخی هم لکه ننگی بر تارک آنها خواهد بود و هم اینکه عقده ای را در دل کردهای جهان ایجاد خواهد کرد که روزی این عقده‌ها گشوده خواهد شد و دولت‌ها به ناچار باید هزینه‌های آن را بپردازند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان در جلسه علنی نوبت عصر امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به حملات ترکیه به خاک سوریه گفت: مردم بی‌گناه کرد فقط به جرم کرد بودن به خاک و خون کشیده می‌شوند.

وی افزود: دولت ها باید بدانند سکوت آنها در این فاجعه تاریخی هم لکه ننگی بر تارک آنها خواهد بود و هم اینکه عقده ای را در دل کردهای جهان ایجاد خواهد کرد که روزی این عقده‌ها گشوده خواهد شد و دولت‌ها به ناچار باید هزینه‌های آن را بپردازند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز کل جهان به ویژه کشورهای منطقه به پیشمرگه‌های "روژآوا" بدهکار هستند زیرا آنها با کمک سپاه قدس باعث شدند ریشه داعش را در منطقه بخشکانند و امنیت امروز ما، اروپا، آمریکا و خاورمیانه ناشی از فداکاری‌های نیروخای پیشمرگه روژآوا  در سوریه است اما پاسخ فداکاری آنها امروز با گلوله و بمباران دریافت می‌شود.

وی گفت: آمریکای جنایتکار که امروز در سوریه به کردها خیانت کرد و اسرائیل غاصب که دیروز در کردستان عراق به کردها خیانت کرد، امروز به منفورترین حکومت ها در اذهان عمومی مردم کرد و همه آزادگان جهان تبدیل شده‌اند و تا کردی هست این خیانت‌ها فراموش نخواهد شد و مردم ما این فتنه را زیر سر آمریکا و روسیه و هم پیمانان آنها می‌دانند، اما باید ساکتین این فتنه نیز بدانند که آنها نیز شریک این جرم هستند.

عثمانی افزود: مدعیان حقوق بشر باید شرم کنند و از بشر و حقوق بشر حرفی به میان نیاورند.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت: مهمترین پیام امام حسین و روز عاشورا عمل به تکلیف است؛ فرهنگ حسینی یعنی انسان ها باید به تکلیف خود عمل کنند و نتیجه را به خدا واگذار کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس خطاب به نمایندگان ملت و دولت افزود: انتظار داریم در این مقطع تاریخی در مقابل اردوغان موضعی انسانی بگیرید و در جهت توقف نسل کشی رژیم ترکیه در سوریه اقدام کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز