طعنه سنگین خبرنگار رسانه آمریکایی به ترامپ در نشست خبری روحانی

۱۳۹۸/۰۷/۲۳ - ۱۰:۲۴:۰۱
کد خبر: ۹۱۱۹۶۹
طعنه سنگین خبرنگار رسانه آمریکایی به ترامپ در نشست خبری روحانی
خبرنگار روزنامه لس آنجلس تایمز در نشست خبری روحانی، دونالد ترامپ را به برخورد غیر انسانی متهم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، خبرنگار روزنامه لس آنجلس تایمز پرسید: روزنامه ما اگر می‌خواست از آقای ترامپ بپرسد احتمالاً مثل شما برخورد انسانی نمی‌کرد، در نتیجه به من مأموریت دادند که تقاضای خانواده‌هایی که با ما مصاحبه کردند را از شما بپرسم. آقای دکتر ظریف پیشنهاد دادند که برای تبادل زندانیان ایرانی در آمریکا با آمریکایی‌هایی که در اینجا هستند، مذاکره انجام شود، پرسش اینجاست که آیا پیشنهاد دکتر ظریف مبسوط واقع شده و با میانجی یا رودررو با شما ارتباطی برای این تبادل آزادی زندانیان دو کشور انجام شده است؟

رئیس جمهوردر پاسخ گفت: همواره این بحث مطرح بوده و در دولت قبل از ترامپ این مسایل بیشتر مطرح بود و یکبار هم به یک توافقی منجر شد و دو طرف عده‌ای از زندانیان خودشان را آزاد کردند. در دوران ترامپ هم یکبار مذاکره شروع شد و این مذاکره به نتیجه نرسید. بار دوم آمادگی برای مذاکره بود منتهی آمریکا پیش‌شرط‌هایی مطرح کرد که این پیش‌شرط‌ها برای ما قابل قبول نبود، هنوز هم این مسأله به عنوان یک پیشنهاد روی میز است.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: البته نوع زندانی‌های ایرانی در آمریکا با زندانی‌هایی که در ایران هستند، متفاوت است. در اینجا اتهام‌شان عمدتا مسایل امنیتی است اما آنها اتهام‌شان این است که تحریم آمریکا را دور زدند و خیلی هم کار خوبی کردند که تحریم آمریکا را دور زدند، چون تحریم آمریکا یک تحریم غیرقانونی، ظالمانه و ضدبشری است. بنابراین آنها کارهای خیلی خوبی کردند.

رییس جمهور افزود: در عین حال حاضریم در این زمینه کمک شود. نمی‌خواهیم در روند قضایی نه ایران و نه در آمریکا مداخله بکنیم بلکه یک کار انسانی است اگر شدنی باشد ،هنوز هم این آمادگی را داریم.

 

نظر شما
پرونده ویژه