منتجب نیا:

تحزب با نظام ولایی مغایرت ندارد

۱۳۹۸/۰۸/۰۹ - ۱۵:۱۹:۵۱
کد خبر: ۹۱۸۲۹۶
تحزب با نظام ولایی مغایرت ندارد
عضو هیات موسس حزب جمهوریت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه نظام حزبی به هیچ وجه به نظام ولایی مغایرت ندارد،گفت: احزاب می‌توانند مردم را متحد کنند در حالی که فقدان احزاب ممکن است منجر به عوام‌گرایی شود.

به گزارش گروه سیاسی برنا، حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا عصر پنجشنبه در نخستین کنگره حزب جمهوریت ایران اسلامی با بیان این که مسأله تحزب امروز به عنوان مترقی‌ترین نظام در جهان مطرح است افزود: عقلای جهان به این نتیجه رسیده‌اند که تحزب از بهترین روش‌ها برای اداره کشورهاست. نظام حزبی به هیچ وجه با نظام ولایی و احکام دینی مغایرت ندارد و بلکه موید یکدیگر هستند.  

منتجب نیا با اشاره به تاکید آیات و روایات بر جمع گرایی اظهار داشت: ۱۹ بار در قرآن واژه حزب مطرح شده و در روایات هم بر هم‌اندیشی و مجالست تاکید شده است.  

وی، تبدیل خرد فردی به خرد جمعی، پیشگیری از استبداد، شکوفایی نیروهای جوان، تقویت فرهنگ پرسشگری و پاسخگو کردن حاکمیت، تولید فکر و برنامه و پیشگیری از تفرقه و پراکندگی نیروها را از مزایای تحزب عنوان کرد و گفت: بر خلاف تصور، احزاب می توانند مردم را متحد کنند. در حالی که نبود حزب می‌تواند به پوپولیسم منجر شود.

این فعال سیاسی اضافه کرد: بعضی فقها به وجوب تشکیل حزب امر کرده اند چرا که یکی از مقدمات امر به معروف و نهی از منکر، تشکیل حزب است.  

وی بر لزوم توجه به کادرسازی و تولید فکر و برنامه در حزب جمهوریت ایران اسلامی تاکید کرد و ادامه داد: حزب جمهوریت ایران اسلامی سال گذشته با دعوت از جمعی از فعالان سیاسی، تشکیل شد و هیات موسس موقت آن با ترکیبی از ۶ جوان و چهار بانو  از قومیت‌های مختلف شکل گرفت.

منتجب نیا گفت: حزب جمهوریت می‌خواهد فراگیر باشد و تلاش می کند شعار جوان‌گرایی و حمایت از بانوان و تکثر نژادی را در حزب تحقق بخشد.

نخستین کنگره حزب جمهوریت ایران اسلامی، روز پنج‌شنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار و انتخابات شورای مرکزی و بازرسین انجام شد. در این مراسم، اساسنامه و مرامنامه این حزب هم به تصویب مجمع عمومی رسید.

علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل شکوری عضو حزب اتحاد ملی، جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، الهه کولایی عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، هادی غفاری عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام (ره)، حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس، محمود صادقی دبیرکل مجمع مدرسین دانشگاه‌ها و نماینده مردم تهران در مجلس،  حجت‌الاسلام محسن رهامی عضو ارشد مجمع مدرسین دانشگاه‌ها، اسماعیل دوستی عضو حزب اعتماد ملی، محسن مهرعلیزاده معاون دولت اصلاحات و فریده اولاد قباد نماینده مردم از چهره‌های سیاسی هستند که در این مراسم حضور دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز