یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:

تذکر عارف درباره سیاه‌نمایی علیه دولت بجا بود/ انتقاد از دولت رافع مسئولیت اصلاح‌طلبان نیست

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۰۵:۴۴:۲۶
کد خبر: ۹۱۹۵۷۷
یک عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان درباره تذکر محمدرضا عارف به اصلاح‌طلبان مبنی بر افتادن در دام سیاه‌نمایی علیه دولت می‌گوید: با توجه به اینکه به ایام انتخابات نزدیک هستیم، تذکر عارف بسیار بجا بود.

«علی صوفی»، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، درباره تذکر محمدرضا عارف به اصلاح‌طلبان مبنی بر افتادن در دام سیاه‌نمایی علیه دولت به خبرنگار برنا گفت: برخی از انتقاداتی که به دولت وارد می‌شود به منظور رفع نواقص و با نیت خیرخواهی و از سر دلسوزی، برای دولت و مردم است. اعم از اینکه انتقادات بجا باشد یا نابجا باشد، گوینده یا کسی که این انتقادات را مطرح می‌کند قصد اصلاح دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب در تشریح انتقادات تخریبی گفت: اما یکسری از انتقادات جنبه تخریبی دارد؛ یعنی کسانی که آن را مطرح می‌کنند می‌خواهند دولت را تخریب و از تخریب دولت به نفع خودشان بهره‌برداری سیاسی کنند. طبعا مخالفین تندروی دولت و کسانی که قبلا به انحا مختلف سعی کردند که روحانی را از ادامه کار بازدارند، الان هم در آستانه انتخابات شروع کرده‌اند به سیاه‌نمایی و دست گذاشتن روی برخی از ضعف‌ها و بزرگ‌نمایی آنها، برای اینکه نشان بدهند دولت هیچ کارایی ندارد و هیچ اثر مثبتی از دولت صادر نمی‌شود.

او با تاکید بر اینکه این راه درستی نیست، اظهار کرد: عارف نگاهش به این بود که دوستان اصلاح‌طلبی هم که از دولت انتقاد می‌کنند در این دام نیفتند و با آنها همراهی نکنند در حالی که انتقادات با دو مقصود متضاد مطرح می شود.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به اینکه به ایام انتخابات نزدیک هستیم تذکر عارف بسیار بجا بود. منتقدینی که قصد خیر دارند باید متوجه باشند چه بهره‌برداری‌هایی ممکن است از انتقادات آنها بشود.

علی صوفی با تاکید بر پذیرش مسئولیت نقصان‌ها از سوی اصلاح‌طلبان، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان در شرایط کنونی در وضعیتی هستند که خیلی از انتقاداتی که به دولت می‌شود به خودشان برمی‌گردد. دولت، دولتی است که برآمده از رای جامعه اصلاح‌طلبی و برآمده از رایی است که مردم به دعوت اصلاح‌طلبان به روحانی دادند، بنابراین این انتقادات رافع مسئولیت اصلاح طلبان نیست.

او افزود: آنها در عین اینکه باید با مردم همراه، صادق و شفاف باشند، نقاط ضعف و ایرادات را با مردم در میان بگذارند و ناکارامدی که وجود دارد را با مردم مطرح کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کما اینکه در همان جلسه‌ای که عارف این تذکر را داد، موسوی لاری چیز دیگری گفت. او گفت به هر حال دولت می‌توانست یکسری کارها را انجام دهد و انجام نداده است. دولت خیلی راحت می‌توانست با اتخاذ یکسری تصمیمات نتایج بهتری عایدش شود و مردم راحت تر باشند ولی این کارها را نکرد یعنی او همانجا از دولت انتقاد کرد.

صوفی با تاکید بر اینکه انتقاد از دولت در این دوره ظرافت‌هایی دارد، گفت: اصلاح‌طلبان باید هم انتقادات‌شان را بیان کنند و هم به هرحال باید مراقب باشند از آن نوع سیاه‌نمایی‌هایی که عارف هشدار دادند، صورت نگیرد و اینگونه نباشد که ما بخواهیم همسو و هم‌جهت با کسانی که قصد تخریب دولت را دارند، قرار بگیریم و در زمین آنها بازی کنیم. بنابراین در این دوره انتقاد از دولت ظرافت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز