اردوغان در مناطق مرزی کشورش با سوریه حضور یافت

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۱۹:۲۷:۴۶
کد خبر: ۹۱۹۶۶۴
اردوغان در مناطق مرزی کشورش با سوریه حضور یافت
در پی عملیات نظامی آنکارا که در شمال سوریه برگزار شد، رئیس جمهوری ترکیه از مرکز فرماندهی نیروی زمینی ارتش کشورش در استان «شانلی اورفه» واقع در منطقه مرزی میان ترکیه و سوریه بازدید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آناتولی نوشت، در این بازدید که وزیران کشور، دفاع و فرمانده ستاد مشترک ارتش، رئیس جمهوری ترکیه را همراهی می کردند، فرماندهان نظامی این کشور توضیحاتی را در خصوص عملیات نظامی در شمال سوریه موسوم به «چشمه صلح» را به اطلاع اردوغان رساندند.

ترکیه از ۲۵ مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه والحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به چشمه صلح را در شمال سوریه آغاز کرد.

یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول ۱۲۰ کیلومتر و عمق ۳۰ کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

حملات یک هفته ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کُرد سوریه ۵ روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

روسیه و ترکیه نیز در جریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی، در سوچی روسیه در تاریخ ۳۰ مهر، به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز