سردار یدالله جوانی:

ایران ۴۰ سال است که مصداق استکبارستیزی شده است

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۱:۴۲:۲۸
کد خبر: ۹۱۹۹۱۴
ایران ۴۰ سال است که مصداق استکبارستیزی شده است
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم است و بیش از ۴۰ سال است مصداق واقعی استکبارستیزی شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار یدالله جوانی روز دوشنبه در اجتماع راهپیمایان روز ۱۳ آبان کلانشهر کرج افزود: ملت ایران در میان تمام ملت ها یک ملت پرافتخار و صاحب فضیلت های گوناگون است و جوانان ما امروز به حضور در چنین ملتی افتخار می‌کنند که گذشتگان آنان مسیر پرافتخاری را آغاز کردند و یک چهره پرافتخار را پشت سرگذشتند.

وی با بیان اینکه مدال های افتخار ملت ایران بسیار فراوان است، اظهار داشت: استکبارستیزی و ایستادن در مقابل ظالمان وستمگران و ایستادن در مقابل قلدران و زورگوریان یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است.

جوانی گفت: ملت ایران، ملتی است که ۴۰ سال از دوران پرصلابت استکبارستیزی اش می گذرد و هر سال مراسم یوم الله ۱۳ آبان را با شکوه بیشتر از قبل برپا می کند.

معاون سیاسی پاه پاسداران انقلاب اسلامی  افزود: امروز در بیش از یک هزار شهر کشور مردان و زنان و جوانان و به خصوص دانش آموزان در این ایام خالق حماسه های بزرگ و توصیف ناپذیر هستند.

وی اظهار داشت: امروز ملت ایران در پرتو بصیرت و هوشمندی و ولایت پذیری با سپری کردن ۴۰ قله پرافتخار از استکبارستیزی و دفاع از محرومان ومستضعفان موفق شده است تفکر استکبار ستیزی و فرهنگ استکبار ستیزی را نه تنها در داخل مرز ایران بلکه به خارج از مرزها و منطقه بفرستد.

جوانی ادامه داد: امروز پایداری، فرهنگ مقاومت و ایستادگی و ستیز با استکبار حتی در سرزمین های سلطه قابل مشاهده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: ملت پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم است و بیش از ۴۰ سال است مصداق واقعی استکبارستیزی شده است.

وی گفت: ملت ایران با وجود تهدیدها و سنگ اندازی ها و هر نوع توطئه ای نه تنها در این مسیر خسته نشده بلکه هر روز بر مقاومت خود می افزاید و الگو و سرمشق شده برای تمام آزادی خواهان و عدالت خواهان و کسانی که به دنبال کرامت انسانی هستند.

جوانی تصریح کرد: یوم الله ۱۳ آبان به دلیل سه رویداد تاریخی تجلی استکبار ستیزی ملت ایران است که در ۱۳ آبان سال های ۱۳۴۲، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ به وقوع پیوست که در واقع یک حرکت مبتنی بر مبانی قرآنی، دینی، عقلانیت انقلابی و تمام ارزش های انسانی است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  افزود: شاید کسانی بخواهند در امر مبارزه با استکبار در ملت ایرن تردید ایجاد کنند ولی ملت دانا، هوشمند، مومن و ایمانی ما می داند که حرکت استکبار ستیزانه اش یک حرکت مبتنی بر آموزه های دینی و وحیانی و براساس امر الهی است.

وی افزود:‌ ملت ایران، جوانان،‌دانش آموزان،‌ دانشجویان،‌ طلاب، علما و... می دانند که این حرکت نه یک حرکت مبنی بر تعصب و هیجان بوده است بلکه یک حرکت معنا دار و مبتنی بر آموزه های دینی و حفظ ارزش ها و کرامات انسانی است.

سردار جوانی ، استکبار را نماد افرادی دانست که خودبین، خودخواه و طاغوت هستند و با خود برتربینی خود را به جای خالق هستی و خداوند قرار داده و به دنبال به بند کشیدن بشریت هستند.

وی ادامه داد: زمانی که بحث استکبار ستیزی و ایستادن در مقابل ظالمان مطرح می شود

ملت ایران راه عبودیت، بندگی، تبعیت از اولیای الهی و راه تبعیت ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان (عج) را انتخاب کرده و در این مسیر لحظه ای دچار تردید نمی شود.

ملت ایران راه رسیدن به قله های کمال را در پیش گرفته است
جوانی گفت:  ملت ایران راه رسیدن به قله های کمال را در پیش گرفته و در این مسیر پرافتخار بیش از گذشته در جلوه های حرکتش، استکبارستیزی است زیرا مبارزه با استکبار تجلی عبودیت خداوند است.

وی خطاب به شرکت کنندگان در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان،‌بیان داشت: شما یک امر عبادی  و تکلیف دینی را انجام می دهید و شعارها و نفس های شما و حضور شما و... انتصاب امر الهی است زیرا طاغوت زمان آمریکا است و شعار مرگ بر آمریکا شعار مومنین و موحدینی است که خلوص در بندگی و اطاعت و تبعیت از خداوند دارند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باتاکید بر جوانان بر توجه به اسناد و مدارک تاریخی، گفت: امام راحل به دلیل فریاد برای استقلال خواهی ملت ایران در سال ۴۲ به تبعید رفت.

وی افزود: مهماندار هواپیمایی که حضرت امام (ره) را به ترکیه می برد از امام پرسید به چه جرمی به تبعید می رود که امام فرمود جرم من دفاع از استقلال وطنم است، چون دولت و رژیم فاسد و مستکبر و وابسته لایحه کاپیتولاسیون را به مجلس برد که سند بردگی ملت ایران و سند تثبیت سیطره آمریکا به ملت ایران و سند تحقیر ملت ایران بود و لذا امام فریاد برآورد و علما را آگاه کرد که ملت ما را فروختند.

جوانی ادامه داد:‌ بخشی از کارنامه ننگین رژیم منحوس گذشته لایحه کاپیتولاسیون بود که امام بر علیه آن فریاد زد و یک تبعید ۱۵ ساله را تحمل کرد که سرآغازی شد برای جوشش دوباره در سال ۵۶ و ۵۷.

معاون سیاسی سپاه گفت: در۱۳ آبان ۵۷ زمین دانشگاه تهران و خیابان های تهران آغشته شد به خون جوانان و دانشجویان و دانش‌ آموزانی که به امام لبیک گفته و به صحنه آمدند و در مقابل آمریکا و رژیم وابسته آن ایستادند.

وی افزود: این رژیم منحوس دستور کشتار آن ها را داد ولی دانش آموزان و دانشجویان ایستادند و حماسه ای دیگر را در ۱۳ آبان خلق کردند که همین مناسبت موجب شد که روز دانش آموز نامگذاری شود.

جوانی یادآور شد که پس از انقلاب اتفاق دیگری افتاد که نماد استکبار ستیزی  ملت ایران را تثبیت کرد و آن اقدام شجاعانه و هوشمندانه و به هنگام دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در ۱۳ آبان ۵۸ بود که لانه جاسوسی را تسخیر کردند و سفارت آمریکا را که مرکز توطئه شده بود به تسخیر خود درآورند.

وی اظهار داشت: پس از گذشته ۴۰ سال از آن زمان در شبکه های ماهواره ای به دنبال تقبیح آن حرکت بزرگ هستند تا وانمود کنند که اگر سفارت آمریکا تسخیر نمی شد این مشکلات پدید نمی آمد و این دشمنی ها شکل نمی گفت.

جوانی بیان داشت: ولی جوانان و ملت ما می داند که حرکت به هنگام هوشمندانه دانشجویان مسلمان خط امام یک حرکتی بود در راستای دفاع از حریت ایران، استقلال ملت ایران و دفاع از منافع ملت ایران و استقلال و آزادی که ملت ایران به دست آورده بود.

۱۳ آبان ۵۸ انقلاب دوم نام گرفت

وی گفت: اگر سفارت آمریکا به دست دانشجویان تسخیر نمی شد چه می شد؟ آمریکایی ها سفارت خود را تبدیل به مرکز توطئه و جاسوسی و فتنه انگیزی کرده بودند و برای ملت ما مشکلاتی ایجاد می کردند و امام از اقدام دانشجویان حمایت کردند و آن را انقلاب دوم نامیدند و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: ۷۶ جلد کتاب و اسناد منتشر شده از لانه جاسوسی نشان داد که آمریکایی ها پس از پیروزی می خواستند جهوری اسلامی را ساقط کنند.

وی ادامه داد: آمریکا ۴۰ سال است تلاش می کند سلطه خود را بر ملت ایران برگردانند زیرا استکبار است و ملت های مستقل را برنمی تابد.

سردار جوانی  گفت: آمریکا دشمنی اش نه با یک فرد بلکه یک ملتی است که خواهان استقلال است و با یک ملت مشکل دارد، با ملتی که قیام در راه خدا کردند و لبیک به امام حسین (ع) گفت و راه سربلندی را انتخاب کرد.

وی افزود: آمریکا مشکلش با استقلال خواهی و پیشرفت ملت ایران است و استکبار ستیزی یک امر مقدس و ارزشی است و مبنای اعتقادی و دینی و قرآنی و انسانی دارد.

جوانی تصریح کرد: همه می گویند استکبار ستیزی خوب است ولی بعضی ها گفتند این امر خوب ناممکن است و ملت ایران ضعیف است و آمریکا قدرتمند است و کشورهای اروپایی و سازمان ملل و صهیونیست در کنار آمریکا هستند و چرا باید با چنین قدرتی دربیافتیم و شکست بخوریم.

وی تاکید کرد که آمریکا با ما، سرزمین و منابع و ذخایر ما و با نفت و انرژی ما کار دارد،‌همانطور که  رییس جمهور آمریکا وقیحانه می گوید ما نفت سوریه را می خواهیم و نفت سوریه متعلق به ماست.

سردار جوانی  گفت: آمریکا از هزاران کیلومتر آن طرف تر آمده و منابع را بخشی اشغال کرده و ادعای مالکیت بر ذخایر یک ملت دارد و استکبار یعنی اینکه به عربستان می گوید شما گاو شیرده ما هستید که باید شما را بدوشیم و نفت شما به درد می خورد.

وی اضافه کرد: اگر ملتی در راه خدا قیام کند و متحد و منسجم باشد و این قیام را با صلابت و بصیرت استمرار ببخشد خداوند او را حمایت می کند.

معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ایمان امام به نصرت الهی بود و اینکه این اتفاق در جامعه ما سرازیر و سرریز شده و نسل جوان با این اعتقاد در این ۴۰ سال نشان دادند که آمریکا هرچقدر قدرتمند باشد شکست پذیر است.

وی افزود: ملت ما در این ۴۰ سال اثبات کرد شکست ناپذیر خداوند است و ملتی که قدرت خود را به قدرت خدا متصل کرد نماد شکست ناپذیری است و به عنوان یک ملت مومن و معتقد و موحد و پیرو رهبری دینی و الهی است که ولایتش در امتداد ولایت الهی قرار دارد.

جوانی خاطرنشان کرد: در کارنامه آمریکا چه شکست هایی ثبت شده که ۴۰ سال هرچه در توان داشتند تا این ملت را شکست دهند شکست نخورد.

وی گفت: ملت ایران امروز به مولفه های اصلی قدرت دسترسی پیدا کرده و اقتدار نظامی و موشکی دارد و امروز در شرایطی هستیم که دشمن بیش از پیش از گذشته نگران نابودی و شکست خود است اما باید بدانیم دشمن، دشمن است و دشمنی می کند و خدعه امروز آمریکا تحریم ها و شیطینت ها و فشارها است که برای به صحنه آوردن ملت ایران و رفتن سر میز مذاکره است ولی ملت ایران بیش از گذشته با خدعه های آمریکا آشنا شده است.

جوانی افزود:‌آمریکا به دنبال آن است تا عناصر قدرت را از دست ملت ایران خارج کنند که نمونه آن تحریم های مختلف همچون موشکی، هسته ای و .. را انجام داده اند که با این تحریم ها می خواهند در سرمیز مذاکره پیشرفت ملت ایران را مسدود کنند.

وی با بیان اینکه خوشا به حال ملت ایران که رهبری بصیر و دانا دارد، اظهار داشت: مرتجعین و اروپایی ها بداند که امروز این ملت بیش از گذشته ایمان دارد برای اینکه تنها راه پیشرفت گفتمان مقاومت و ایستادگی است.

معاون سیاسی سپاه  تاکید کرد: امروز فضای گفتمانی وفضای مقاومت و ایستادگی و کار و تلاش و فضای حل مشکلات به دست توانمندان کشور است ولی آنچه که دنیا مشاهده می کند این است که در اساس این حرکت قدرتمندانه ۴۰ ساله و موقعیت تولید قدرت متراکم در ایران در حوزه های مختلف و در منطقه، رژیم سلطه و جبهه استکبار و در راس آن امریکا را در بستر احتضار و در مسیر فروپاشی قرار داده است.

وی گفت: امروز از بلوک شرق و سوسیالیست همه چیز شهادت می دهد که نظام سرمایه داری که نماد آمریکا است در حال افول و فروپاشی است و همه می دانند که ملتی که آمریکا را در مسیر فروپاشی قرارداده و آمریکا را به چالش کشیده و فرعون زمان را به زانو دراورده ملت ایران است و ملت ایران به خود می بالد که چنین توانایی دارد.

سردار جوانی  با بیان اینکه آنچه که در کارنامه ملت ایران در ۴۰ سال گذشته، سراسر افتخار است، ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر نسل جوان را برای ساخت تمدن اسلامی فراخوان کرده است و جهان نظاره گر به زیرکشیدن قدرت ها با دست ملت ایران است.

وی افزود: ملتی که ۴۰ سال ایستاد و شکست نخورد و امروز در مرحله تولید فزاینده قدرت و متراکم ساختن قدرت در منطقه با ملت های بیدار شده است و این ظرفیت و توانایی را پیدا کرده که در گام دوم شکست های راهبردی را نصیب آمریکا کند.

در پایان این آیین بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرائت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز