معاون رئیس جمهور:

ایران و سازمان ملل درفعالیت‌های روستایی همکاری خوبی دارند

۱۳۹۸/۰۸/۱۴ - ۱۴:۲۹:۲۰
کد خبر: ۹۲۰۵۵۴
ایران و سازمان ملل درفعالیت‌های روستایی همکاری خوبی دارند
معاون توسعه روستایی و مناق محروم رئیس جمهور گفت: همکاری خوبی بین ایران و برنامه عمران سازمان ملل در زمینه سیاستگذاری در عرصه فعالیت های روستایی وجود دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد امید روز سه شنبه در دیدار کلادیو پروویداس نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در محل این معاونت افزود: ایران و UNDP با تبادل تجربیات می‌توانند خروجی و الگوی خوبی داشته باشند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری با بیان اینکه ۲۶درصد جمعیت کشور یعنی حدود ۲۱ میلیون نفر در روستاها زندگی می‌کنند، گفت:‌ در دولت تدبیر و امید اقدام خوبی برای اشتغال روستائیان انجام و این امر باعث شد شاهد حرکت پرشتابی در توسعه این مناطق باشیم.

به گفته وی، یک و نیم میلیارد دلار منابع دولتی و ۳ میلیارد منابع بانکی برای توسعه اشتغال روستائیان درنظر گرفته شده است.

امید خواستار ایجاد زمینه همکاری UNPD در بحث اشتغال روستایی شد و اظهارداشت: برنامه عمران سازمان ملل تجربه خوبی در این زمینه دارد و از طرفی دیگر جمهوری اسلامی هم در بحث اشتغال خرد و اشتغال روستائیان از تجربه خوبی برخوردار است که با تبادل تجربیات می توانیم خروجی و الگوی خوبی داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور، تبادل کارشناس و تشکیل کارگروهی به همین منظور را هم اقدام  خوبی ارزیابی کرد و افزود: تبادل کارشناس بویژه متخصصانی که اقلیم ایران را می شناسند می تواند به نقاط مثبت و خوبی در توسعه ارتباطات و گسترش روابط بینجامد.

وی اضافه کرد: مطمئنیم برای استفاده از کارشناسان و تجربه آنان، سیاست گذاری در عرصه فعالیت های روستایی و اشتغالزایی مشترک، فصل همکاری خوبی بین ما و UNDP وجود دارد.

امید با قدردانی از اجرای برنامه مشترک با UNDP خواستار تسریع در اجرای آن شد و گفت: فرصت خوبی است تا همایش تبادل تجربه به صورت یک یا دو روزه با استفاده از تجربیات متخصصان سازمان ملل در امر توسعه روستایی در کشور ایران برپا شود.

در ادامه کلادیو پروویداس نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد با تبریک به جمهوری اسلامی بابت افزایش کارهای توسعه ای، گفت: میزان فعالیت های توسعه ای چه از حیث کمیت و چه از حیث کیفیت در ایران رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۲۶ سال است که با سازمان ملل همکاری دارم و در این مدت کشورهایی را دیدم که از منابع غنی نفت دارند اما مردم شان در فقر زندگی می کنند اما ایران دستاوردهای زیادی داشته است.

پروویداس با اشاره به همکاری برنامه عمران سازمان ملل با ۷۰ کشور، گفت:‌ در چین کمربند جاده ای، در سنگاپور در بحث سیاستگذاری فعالیت می کنیم و برای جوانان مالزیایی هم دوره آکادمی مدیریت برای جوانان برگزار کرده ایم تا اینکه جوانان به جای دنبال شغل بودن، خود اشتغالزا و کارفرما باشند.

 وی با تاکید بر سرعت اجرا و کارآیی اضافه کرد: ایران پروتکل خاص خود را دارد و به آن احترام می گذارم سازمان ملل هم در هر بخش فعالیت ها و ماموریت های خود را دارد لذا خودمان می توانیم برای انجام فعالیت ها منابع اختصاص دهیم.

پروویداس از اجرای پروژه مشترک در ایران خبر داد  و تصریح کرد: بحث اشتغال را در مناطق روستایی سه استان سیل زده ایران داریم و بستر برای انجام کار فراهم است

این مقام در سازمان ملل، رشد توسعه در ایران را از جهاتی هم خوب و هم بد توصیف کرد و گفت:‌ توسعه ممکن است مشکلات جدیدی مانند شهری شدن، اقتصاد مشارکتی ایجاد کند و باید مشارکت افراد علاقه مند به سیاست گذاری را جلب کنیم.

وی افزود: کارشناسان تفکر سیستمی و طراحی که منطقه ای و بین المللی هستند را می توانید درصورت نیاز دعوت کنید تا شما را در این امر کمک کنند.

نماینده مقیم برنامه عمران سازمان ملل خاطرنشان کرد: UNDP مسئولیت بحث اقتصاد مقاومتی را در آژانس سازمان ملل دارد و بحث اقتصاد مقاومتی در ایران می تواند موضوع مناسبی برای اجرا در سطوح مختلف باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز