یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

آشوبگران چهره موجه مردم را مخدوش کردند/ نه تنها در ایران در سایر کشورها هم شاهد اعتراضات مردمی هستیم

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۵:۴۹:۰۱
کد خبر: ۹۲۵۵۷۱
آشوبگران چهره موجه مردم را مخدوش کردند/ نه تنها در ایران در سایر کشورها هم شاهد اعتراضات مردمی هستیم
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عده‌ای به جای اینکه اجازه دهند مردم راه خودشان را بروند، آشوب به پا می‌کنند و چهره موجه اعتراضات مردمی را به نوعی مخدوش می‌کنند.

«علی صوفی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره حق مردم برای اعتراضات مدنی به خبرنگار سیاسی برنا گفت: این اعتراضات در همه کشورها رخ می‌دهد و مردم حق دارند در رابطه با مسائلی که به سرنوشت آنها مربوط می‌شود و در قانون اساسی ما هم به آن اشاره شده، اظهارنظر و اعتراض داشته باشند. به عبارت دیگر مردم هر جا احساس کردند، تصمیمی که گرفته می‌شود به سرنوشت آن‌ها و کشورشان ارتباط پیدا می کند، باید وارد صحنه شده و اگر هم تصمیمی نادرست است، نظر خود را اعلام کنند.

او  افزود: این اعتراضات در همه کشورهای دنیا رخ می‌دهد، منتهی در کشورهایی که احزاب در ساختار سیاسی کشور نقش مهم و حضور فعالی دارند و مردم نیز در قالب سندیکا و احزاب شکل گرفته‌اند، این اعتراضات هدایت شده است. از این رو اینجاست که دیگر بحث حضور بیگانگان و رسانه‌های بیگانه منتفی می‌شود. برای مثال در فرانسه تظاهرات بسیاری رخ داد اما هیچ گاه این موضوع مطرح نشد که برای مثال کشورهای دیگر در این قضیه، دخالت کرده‌اند چراکه همه می‎‌دانستند که ساختار سیاسی این کشور به گونه‌ای بوده که چنین پدیده‌ای، امری بسیار طبیعی است.

صوفی به اعتراضات مردم در سایر کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: در سایر کشورها نیز این اعتراضاتی رخ داده است. در حال حاضر در عراق و لبنان نیز اعتراضات مردمی همچنان ادامه دارد. در کشورهای خاورمیانه چون هنوز احزاب به صورت رسمی شکل نگرفته‌اند، هر اعتراضی که رخ می‌دهد را به دشمن مرتبط می‌سازند. البته این مسئله نیز واقعیت دارد چراکه به هر حال هر کشوری و هر اپوزسیونی سعی می‌کند از اعتراضات مردمی در یک کشور بهره برداری کند که این امری کاملا طبیعی است. در واقع نقش اپوزسیون در کشورها همین است که اوضاع را آشفته کند و امتیاز بگیرد و در مقابل این حاکمیت است که باید به ایجاد آرامش، صلح و ثبات در کشور بپردازد. اپوزسیون می‌خواهد مردم را با خود همراه کند تا بتواند از این فرصت به اهداف خودش، دسترسی پیدا کند.

دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات ادامه داد: قطعا برخی از مردم ایران در فشار اقتصادی هستند، حال در این میان عده‌ای هستند که از این اعتراضات، سوء استفاده می‌کنند. بنابراین این عده به جای اینکه اجازه دهند مردم راه خودشان را بروند، آشوب به پا می‌کنند و چهره موجه اعتراضات مردمی را به نوعی مخدوش می‌کنند که متاسفانه در این اعتراضات نیز، این سوءاستفاده‌ها وجود داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز