سخنگوی دولت:

آمار بازداشتی‌ها و کشته شدگان را نداریم/ الان وقت ترمیم است/ جام جهانی کشتی فرنگی در ایران برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۱۱:۳۵:۰۱
کد خبر: ۹۲۸۹۱۸
آمار بازداشتی‌ها و کشته شدگان را نداریم/ الان وقت ترمیم است/ جام جهانی کشتی فرنگی در ایران برگزار می‌شود
سخنگوی دولت تاکید کرد که در ایران دشمن نداریم همه در کنار هم هستیم‌، الان وقت ترمیم است.

«به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی »، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص آمار بازداشتی ها و تعداد کشته شدگان در اتفاقات اخیر گفت: تا امروز جمع بندی در اختیار دولت قرار نگرفته است چون دستگاه های امنیتی در این کار دخیل هستند. حتما بعد از جمع بندی، امار اعلام خواهد شد.

وی افزود: لطمه های انسانی جانسوزی در این ناآرامی ها رخ داد و شماری از ایرانی ها، قربانی شدند. همچنین در هیاهو اخیر عده ای حرفه ای اقداماتی انجام دادند و تعدادی از هموطنان ما، صدمه دیدند که به نوبه خودم به خانواده های آنها تسلیت می گویم. 

وی تاکید کرد که در ایران دشمن نداریم همه در کنار هم هستیم‌، الان وقت ترمیم است. 

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در نگرانی ها و سختی ها تردیدی نداریم‌ اما جریانی که می خواست، جامعه به سمت نارامی سوق دهد قلیل بود و موفقیت آنها به ثمر ننشست. 

ربیعی در پاسخ به سوالی درباره استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ دوره تاریخی شاید مثل این دوره نیازمند انسجام، فهم و درک مشترک از مسائل نیستیم. این انسجام باید میان آحاد مختلف مردم، دولت و مردم و افرادی که در ساختار سیاسی هستند شکل بگیرد.

وی ادامه داد: استیضاح حق مجلس است و کسی هم در این مورد تردید ندارد؛ اما زمان استفاده از این حق موضوع مهمی است. در شرایطی که ما از یک زخم بر جامعه خورده به سمت ترمیم عبور می‌کنیم و رو به آینده روشن حرکت می کنیم؛  دولت این روند به ویژه استیضاح محسن حاجی‌میرزایی (وزیر آموزش و پرورش) که حدود سه ماه است به این سمت منصوب شده است و بیژن زنگنه وزیر نفت که بخش اعظم از تولید و فروش نفت را بر عهده دارد را به مصلحت نمی‌داند.

سخنگوی دولت افزود: امیدواریم در یک خرد جمعی مجلس تصمیم بگیرد که در کنار هم به آلام جامعه پردازیم و بتوانیم مسیر حرکت رو به جلو را دنبال کنیم.

ربیعی همچنین درباره برخی اعداد و ارقامی که در خصوص میزان بنزین مصرفی و صرفه جویی ناشی از اجرای مدیریت مصرف سوخت و نیز درآمدهای حاصل از آن مطرح می شود، گفت: برخی اظهاراتی که صورت می‌گیرد، بدون اطلاعات و با دقت کم هست که شایعاتی در جامعه ایجاد می‌کند.

ربیعی با اشاره به نموداری به توزیع یارانه در استان‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان ۸۲/۱ درصد خانوار یارانه گرفتند خراسان شمالی ۷۹/۲، خراسان جنوبی ۷۸/۴، گلستان ۷۸ درصد، لرستان ۷۷/۷ درصد خانوارها یارانه دریافت کردند.

وی عنوان کرد: استان تهران ۵۷/۲ درصد خانوارها یارانه دریافت کردند که به طور طبیعی کمتر از نیمی از استان تهرانی‌ها در این طرح قرار نگرفتند بنابراین، این احساس به خصوص در تهرانی‌ها به وجود نیامد. ولی همانگونه که روز اول هم اعلام شد تفاوتش با روش‌های قبل به دلیل برقراری عدالت بود. 

سخنگوی دولت با اشاره به توضیحات آقای شریعتمداری هم یادآور شد: کسانی که یارانه دریافت نکردند دلیل بر این نیست که آنها وضعیت مالی خیلی خوبی دارند. ممکن است صدک‌هایی باشند که وضعیت خیلی خوبی دارند و یا ممکن است نزدیک به یک دهک‌ چنین وضعیتی داشته باشند. بنابراین است که افرادی که در درجات کمتری از نظر مالی قرار دارند، یارانه مشمول آنها شود.

ربیعی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص افزایش قیمت برخی اقلام گفت:برای اینکه سال آینده بتوانیم بر روی کالاهای اساسی کنترل قیمت داشته باشیم ۱۰.۳ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهایی مانند دارو، نهاده‌های کشاورزی، کاغذ روزنامه، لاستیک اختصاص دادیم. تجاربی که در سال ۹۸ و ۹۷ داشتیم به ما کمک می‌کند این ارز با فاصله نسبت به ارز آزاد قطعاً به هدف بنشیند و عمدتاً شرکت‌های دولتی عهده‌دار این وضع شوند.این موضوعی بود که امروز مورد بحث قرار گرفت و روز یکشنبه هفته آینده صبح و بعد از ظهر بحث بودجه داریم و این پیشنهاد به تصویب هیئت وزیران هم خواهد رسید.

سخنگوی دولت در عین حال گفت: ما در لوازم خانگی ۱۱ تا ۱۳ درصد افزایش تولید داشتیم. در جاهای دیگر لوازم خانگی افزایش قیمت نداشتیم متاسفانه در بسیاری از موارد گرانفروشی داریم. ضمن اینکه درباره کالاهای دولتی هم تصمیم گرفتیم افزایش پیدا نکند. البته بخشی از این‌ها ناشی از سوء استفاده و گرانفروشی است که از رسانه‌ها می‌خواهیم درباره سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: در مورد حمل و نقل هم در مورد تاکسی‌های اینترنتی و آژانس‌ها تصمیم گیری شد. در حمل و نقل خصوصی و حمل و نقل کالای هم کشاورزی متاسفانه افزایش قیمت داشتیم که تصمیم گرفته شد سهمیه ویژه برای وانت‌بارهای حمل کالا در نظر گرفته شود.

ربیعی همچنین درباره چگونگی روند ثبت اموال مسئولان اظهار داشت: حدود ۸۰درصد دستگاه‌های دولتی اموال خود را ثبت کردند. برخی نهادهای دولت به معنای اعم خود برای ثبت نام نیامده بودند اما ۸۰ درصد هیات دولت اموال خود را ثبت کردند.

وی افزود: آقای جمشید انصاری(رییس سازمان امور اداری و استخدامی) هم گفته بقیه هم درحال بارگذاری است و فکر کنم در فاصله دو هفته این اتفاق افتاده و همه ثبت کرده باشند.

سخنگوی دولت موضع ایران نسبت به دخالت آمریکا در اغتشاشات اخیر و حمایت این کشور، گفت: این کاملا مشخص است که دولت فعلی ایالات متحده آمریکا خود مسبب برخی اتفاقات است. آنها رسما اعلام کردند سیاست درد را در ایران دنبال خواهیم کرد امروز هم رسما اعلام می‌کنند داریم نتیجه می‌گیریم و نتیجه گرفتیم. 

ربیعی این حرکت آمریکا را برخلاف همه تعهدات و معاهدات عنوان و تصریح کرد: سیاست براندازی سنت دیرین ایالات متحده در تاریخ ایران از کودتاهای مختلف تا امروز، است. قطعا وزارت خارجه از  مراجع بین المللی موضوع را دنبال کرده و دنبال خواهیم کرد. این اظهارات ثبت خواهد شد.

ربیعی درباره برگزار شدن یا نشدن جام جهانی کشتی فرنگی در ایران و درخواست حمایت وزیر ورزش از وزیر امور خارجه گفت: آقای سلطانی فر موضوع را دنبال کردند و کشتی فرنگی در ایران برگزار خواهد شد. دو سه زمان پیشنهادی دیگر مطرح و برنامه‌ریزی شده  و روس‌ها و دیگر کشورها در این مسابقات شرکت خواهند کرد .

سخنگوی دولت با اشاره به پیگیری های وزیر امور خارجه در این خصوص گفت: دو زمان دیگری برای برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در ایران و دستیابی به توافق در این خصوص ارائه خواهد شد. 

وی همچنین به موضوع بودجه اشاره کرد و گفت: امروز در بحث بودجه گزارش ارائه شد آقای همتی گزارش اقتصادی و آقای نوبخت گزارش بودجه دادند؛ هفته آینده هم صبح و بعداز ظهر بحث بودجه را خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز