عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

اسناد معتبری از آمریکا، اسرائیل و عربستان برای ناامن کردن کشورهای منطقه داریم/ تنفس آمریکایی‌ها روز به روز تنگ‌تر می‌شود/ سرمایه‌گذاری عظیمی در مرزهای ایران صورت گرفته است

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۵:۰۰:۵۰
کد خبر: ۹۲۹۵۸۸
اسناد معتبری از آمریکا، اسرائیل و عربستان برای ناامن کردن کشورهای منطقه داریم/ تنفس آمریکایی‌ها روز به روز تنگ‌تر می‌شود/ سرمایه‌گذاری عظیمی در مرزهای ایران صورت گرفته است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اسناد معتبر و فراوانی داریم که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه به دنبال اغتشاش، ناهماهنگی و ناامن کردن کشورهای منطقه در حوزه مقاومت هستند.

«ابوالفضل حسن‌بیگی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره «حمله به کنسولگری ایران در عراق» گفت: با توجه به شکست‌های پی  در پی آمریکا در منطقه و همچنین شکست بزرگی که در اهواز از جمهوری اسلامی متحمل شد، تلاش می‌کند تحت هر شرایطی در سطح بین‌المللی از نظر امنیتی و نظامی اقداماتی را  انجام دهند. یکی از اهداف آمریکا تضعیف یکپارچگی مقاومت است.

او ادامه داد: اسناد معتبر و فراوانی داریم که آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه به دنبال اغتشاش، ناهماهنگی و ناامن کردن کشورهای منطقه در حوزه مقاومت هستند. طبیعی است که در هر کشوری تعدادی نسبت به حاکمیت آن کشور اعتراض داشته باشند. آمریکا به دنبال تجزیه عراق  به سه کشور است، به همین علت در بعضی مقاطع ناآرامی و همچنین شیطنت‌هایی به وجود می آورد.

حسن‌بیگی مطرح کرد: همه می دانند، امروز مقاومت از قدرت بسیار بالایی در سطح بین‌المللی و منطقه برخوردار است. جمهوری اسلامی ایران، عراق، ترکیه، قطر، سوریه، لبنان، فلسطین و همچنین کشور یمن در کنار هم و در حلقه دوم این مجموعه با کشور روسیه و چین و در حلقه سوم، همه این ها در کنار هند و بسیاری از کشورهای دیگر قرار گرفته‌اند و روز به روز محیط تنفس آمریکایی‌ها در خاورمیانه و غرب آسیا  تنگ‌تر می‌شود و برای همین تلاش می‌کنند که ضرباتی را وارد کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ترامپ هم از منظر بین‌المللی شکست خورده و هم از منظر ملت آمریکا و امروز به عنوان یک رئیس‌جمهور ناموفق مطرح است. در کنار این قضیه نتانیاهو هم در سطح بین‌المللی و هم در سطح منطقه و هم از منظر مردم در فلسطین اشغالی شکست خورده و پرونده‌های زیادی دارد و هر لحظه  امکان دارد که به دادگاه برود. در این راستا آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند اختلافاتی را به وجود بیاورند و البته در داخل عراق هم بایستی به مردم عراق حق دهیم برای اینکه، قانون اساسی آنها توسط آمریکایی‌ها نوشته شد و بی‌عدالتی عمیقی در قانون اساسی آنها مشاهد می‌کنیم. بالغ بر 17 درصد از درآمد 6 میلیون بشکه ای تولید نفت عراق در اقلیم کردستان است و به آنها می رسد. جمعیت محدودی در اقلیم حقوق بگیر هستند از سوی دیگر اکثریت مجلس از اهل تسنن اقلیم کردستان هستند اما درواقع در حق مناطق جنوبی و مرکزی و حق شیعیان ظلم شده است. 

او افزود: پس از سرنگونی صدام همچنان در برخی از شهرهای مناطق جنوبی و مرکزی شاهدیم که همواره با کمبود امکانات مواجه هستند. برای مثال در میان جوانان بیکاری مطلق وجود دارد و همچنین این شهرها با فقر مطلق مواجه هستند و برای احقاق حق و حقوقشان به نفع سعودی ها و آمریکاهایی درگیری هایی را ایجاد می کنند تا بتوانند، به حق مشروع خود دست یابند.

حسن‌بیگی مطرح کرد:  نخست وزیر اقدامات بزرگی انجام داد و به صراحت اعلام کرد، آمریکایی ها بعد از سقوط صدام حتی حداقل امکانات و خدمات را به مردم جنوب و مرکز عراق ندادند. دولت قراردادهای بزرگی با چین، روسیه و ایران جهت خدمات رسانی و کمک به مناطق جنوبی و مرکزی عراق منعقد کرد و این امر باعث خشم آمریکایی ها شد، به همین منظور دست به هر نوع خرابکاری و کشتار  و ایجاد ناامنی در عراق می زنند. همچنین برای اینکه این قضیه را پوشش دهند و در سازمان ملل بتوانند وجه قانونی، مشروعیت و مقبولیت به آن دهند عده ای را مامور کردند که به کنسولگری جمهوری اسلامی حمله کنند و در این حمله، اذهان بین المللی را از واقعیت ها دور کنند.

حسن‌بیگی درباره جلسه کمیسیون امنیت با محوریت حمله به کنسولگری ایران اظهار کرد: هفته آینده مجلس شورای اسلامی تعطیل است، جلسه اضطراری و فوق العاده تشکیل نمی‌دهیم. به دلیل اینکه دولت عراق به سرعت عذرخواهی کرده و در جهت تنبیه عناصر و افراد اقدامات قانونی، انجام خواهد داد ولی در هفته بعد جلسه ای تشکیل می دهیم.

او درباره سفر خاموش ترامپ به افغانستان گفت: سفر مقامات آمریکا به خاورمیانه همواره از گذشته به صورت شبانه و مخفیانه صورت می گرفت انها همچون یک دزد عمل می کنند؛ زیرا می دانند در هیچ کشوری امنیت ندارند و فقط پایگاه و پادگان تأسیس کردند. آمریکا مخفیانه زندگی می کند و اموال ملت ها و ثروت های آنها را به غارت می برد. در افغانستان هم منابع زیرزمینی را به غارت می برند و کشت خشخاش و تولید تریاک در این کشور به چند ده برابر رسیده است.

حسن‌بیگی درخصوص وضعیت مرزهای کشور گفت: در مرزهای جمهوری اسلامی با عنایت به فرمان فرماندهی معظم کل قوا طی یک دهه گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی شده است. نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی و بسیج در نقاط حساس و گذرگاه ها و مرزهای خطرناک محکم ایستاده اند و به نوعی نفوذ آنها از این طریق به داخل کشور، غیرممکن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز