فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نتایج انتخابات در هاله‌ای از ابهام است/ اصلاح‌طلبان و اصوگرایان در وضعیت مشابهی هستند/ جریان تندروی اصولگرایی از سال ۹۶ دنبال ساقط کردن روحانی است

۱۳۹۸/۰۹/۱۰ - ۰۵:۰۵:۴۷
کد خبر: ۹۳۰۰۶۵
نتایج انتخابات در هاله‌ای از ابهام است/ اصلاح‌طلبان و اصوگرایان  در وضعیت مشابهی هستند/ جریان تندروی اصولگرایی از سال ۹۶ دنبال ساقط کردن روحانی است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این انتخابات در پرده‌ای از ابهام قرار گرفته و خیلی روشن نیست که دسته‌بندی‌ها جواب بدهد و مردم را به صحنه بیاورد یا خیر.

«علی صوفی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با خبرنگار برنا درباره انتخابات مجلس و میزان مشارکت در انتخابات اسفندماه گفت: مشارکت مردم در این انتخابات زیر سوال است و نارضایتی‌ها در آستانه انتخابات، این مشارکت نکردن را تشدید کرده است. در این شرایط خیلی از افراد متکی به آرا سنتی‌شان هستند حتی آرا ستنی را هم نمی‌توانند به نحو کامل داشته باشند. لذا اساسا این انتخابات در پرده‌ای از ابهام قرار گرفته و خیلی روشن نیست که دسته‌بندی‌ها جواب بدهد و مردم را به صحنه بیاورد یا خیر.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به یک تجربه تاریخی از انتخابات شواری دوم شهر تهران، اظهار کرد: در شورای شهر دوم تهران یک جمعیتی تحت عنوان آبادگران صعود کرد، از آن طرف اصلاح‌طلبان به وزن‌کشی پرداختند و بین‌شان تفرقه و تشتت حاکم و آرای‌شان تقسیم شد، در نتیجه مردم هم زده شدند؛ آن زمان آبادگران که یک جمعیت منسجم بود و از طرف اصولگرایان توانست رأی بیاورد. ولی الان اصلا آن طور نیست که اصولگرایان بخواهند تحت این عناوین نظر مردم را جلب کنند.

او با تاکید بر اینکه مردم اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را یک کاسه می‌بینند، گفت: در حال حاضر که ثبت‌نام برای انتخابات آغاز شده، موج انتخاباتی که می‌بایستی وجود می‌داشت، دیده نمی‌شود و حتی پیش‌بینی هم نمی‌شود چنین موجی ایجاد شود. در سال 94 این موج انتخاباتی وجود داشت و در سال 92 و 96 هم وجود داشت، ولی در حال حاضر وجود ندارد. هر دو جریان در وضعیت مشابهی هستند و خیلی نمی‌شود با تقسیم‌بندی وضعیت انتخابات را تحت تأثیر قرار داد. به نظر من این گونه تحرکات، جذابیت و اثری روی مردم ندارد.

صوفی در خصوص تلاش برخی از چهره‌ها در مجلس برای استیضاح وزرا و در پاسخ به این سوال که آیا جریان تندرو در پی ساقط کردن دولت است؟ گفت: جریان تندروی اصولگرایی از سال 96 و بلافاصله بعد از انتخابات دنبال این بود که روحانی را ساقط کند و هنوز هم هست و حتی هنوز انتخابات مجلس برگزار نشده از الان دارند از مجلس آینده برای دولت خط و نشان می‌کشند که ما در آنجا طرح عدم کفایت سیاسی شما را مطرح می کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تلاش برای ساقط کردن دولت را محدود به ظرف زمانی کنونی ندانست و گفت: بنابراین زدن روحانی از سال 96 و بلافاصله بعد از انتخابات سال 96 در برنامه عده‌‌ای بوده و به انحاء مختلف به دنبال این هدف بوده‌اند. برجام و عملکرد دولت هم به آنها کمک کرد در نتیجه دولت و روحانی را آسیب پذیر شد.

صوفی با بیان اینکه آن جریان تندرو، روحانی را در یک وضعیتی می‌بینند که با کوچک‌ترین حرکتی می‌تواند ساقط شود، گفت: اینکه وزرا استیضاح شوند و دولت از حد نصاب بیفتد، لطمه بزرگی بوده ولی قابل ترمیم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز