اسیری که شرط رژیم صهیونیستی را نپذیرفت و در زندان ماند

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۱۶:۱۱:۱۱
کد خبر: ۹۳۱۱۲۸
اسیری که شرط رژیم صهیونیستی را نپذیرفت و در زندان ماند
اسیر سوری که با پیشنهاد مشروط رژیم صهیونیستی برای آزادی موافقت نکرده است در بیانیه‌ای این شروط را تشریح کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی هفته گذشته اعلام کرد، «صدقی القت» اسیر سوری (از اهالی جولان) در زندان‌های رژیم صهیونیستی طرحی را که روسیه برای آزادی وی به تل‌آویو پیشنهاد داده، نپذیرفته است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، المقت امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای شروط رژیم صهیونیستی بر اساس طرح پیشنهادی روسیه برای آزادی‌اش را تشریح کرد.

وی گفت، این شروط شامل تبعید ۲۰ ساله از جولان سوریه و رفتن به دمشق پس از آزادی بوده است و وی پس از گذشت پنج سال حق داشته درخواستی به مقامات صهیونیست برای بازگشت به جولان ارائه دهد.

المقت تأکید کرد، آزادی مشروط را قبول ندارد و به اصول و میراث مبارزه برای ایستادگی اهالی جولان و تأکید آنها بر سرزمین خود پایبند است.

المقت از تلاش‌های روسیه در این زمینه قدردانی کرد و گفت، وابسته نظامی روسیه به وی گفته آزادی مشروط او بنا به تلاش‌های رؤسای جمهور سوریه و روسیه ارائه شده است.

بر اساس این گزارش، این پیشنهاد پس از آن ارائه شد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور روسیه از همتای روس خود «ولادیمیر پوتین» خواست برای آزادی المقت تلاش کند و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست روسیه موافقت کرد اما به شرط آنکه المقت از جولان تبعید شود.

المقت ۲۷ سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذارنده بود و در سال ۲۰۱۲ آزاد شد. اما در سال ۲۰۱۵ به اتهام گرفتن یک ویدئو که همکاری میان رژیم صهیونیستی و جبهه‌النصره را نشان می‌داد بار دیگر بازداشت و به ۱۴ سال زندان محکوم شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز