استاندار سابق قم:

مجلس باید استقلال خود را در تصمیم گیری حفظ کند

۱۳۹۸/۰۹/۱۶ - ۱۵:۵۵:۳۲
کد خبر: ۹۳۳۳۲۰
مجلس باید استقلال خود را در تصمیم گیری حفظ کند
استاندار سابق قم می‌گوید: مجلس باید استقلال خود را در تصمیم گیری حفظ کند و نسبت به مشکلات اساسی مردم حساس باشد و بالاخره عصاره ملت است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت الاسلام موسی پور»، استاندار سابق قم در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرد و در جمع خبرنگاران گفت: به لحاظ فردی و شخصی شاید چندان انگیزه نداشته باشم اما احساس نیازی که برای تشکیل یک مجلس دغدغه مند برای رسیدگی به مشکلات مردم وجود دارد و اصرار دوستان از همه گروه ها و اقشار تصمیمم را برای حضور مصمم کرد.

استاندار سابق قم درباره عملکرد مجلس دهم اظهار داشت: قاعدتا عملکرد مجلس قابل نقد است و مجلس خیلی بهتر از اینا می توانست عمل کند. گرچه هر مجلسی نقاط ضعف و قوتی دارد اما در مجموع مجلس فعلی می توانست خیلی بهتر از اینها عمل کند. مجلس باید استقلال خود را در تصمیم گیری حفظ کند و نسبت به مشکلات اساسی مردم حساس باشد و بالاخره عصاره ملت است و ارتباطش با مردم بیش از سیستم اجرایی است و دغدغه ها و مشکلات مردم را بهتر می فهمد و جهتگیری هایشان باید به سمتی باشد که این دغدغه‌ها و مشکلات در جامعه وجود دارد و عمدتا مساله معیشتی است که باید به آن توجه کرد تا برطرف شود و این زمینه هایی است که شاید کمتر در مجلس به آن توجه شده است جا داشت که بیشتر از اینها در تصمیماتی که می گیرد و ریل گذاری می کند و نظارت بر کار مسئولان اجرایی اقدامات بیشتری انجام می داد.

او با بیان اینکه در هر صورت مردم ما گله مندی و نگرانی هایی دارند بیان داشت: اما یک نکته خیال انسان را راحت می کند اینکه همه از گروه های مختلف فهمیده اند که راه حل مشکلات از طریق شرکت در انتخابات است و انچه که امکان تغییر آن وجود دارد راهش از طریق صندوق است. مردم باید خواسته ها و مطالباتشان را با انتخابشان سامان بدهند ضمن آنکه گلایه هایی دارند اما حضورشان در انتخابات را برای تقویت پایه ها و اصل نظام به خصوص در این شرایط حساس که با خصومت دشمنان مواجهیم. مردم مشارکت خوبی داشته باشند. معمولا در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری میانگین حضور مردم از متوسط حضور در کشورهای توسعه یافته بیشتر است این خود نشان می دهد که مردم احساس مسئولیت می کنند و به موقع پای صندوق های رای می آیند. 

حجت الاسلام موسی پور درباره مسئله شفافیت گفت: حتما با شفافیت مالی و رای نمایندگان موافقم علاوه بر این با نظارت بر ساز و کارهای انتخاباتی هم موافقم. رقابت باید سالم باشد تنها بحث مالی نیست در مسائل مالی قطعا باید نظارت شود و این شفافیت باید وجود داشته باشد علاوه بر این رقابت هم باید رقابت سالم و اخلاقی باشد. اما جمعی. می آیند که به مردم خدمت کنند و در این مسیر خودشان دچار بی قانونی و انحراف می شوند چنین افرادی می توانند شکل دهند که در پی حل مشکلات مردم باشد و بتواند دردی از مشکلات ملت دوا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز