در سال گذشته ۱۷۵ غیرنظامی در الحدیده یمن کشته شدند

۱۳۹۸/۰۹/۲۳ - ۱۹:۳۸:۰۰
کد خبر: ۹۳۶۴۲۸
در سال گذشته ۱۷۵ غیرنظامی در الحدیده یمن کشته شدند
«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز شنبه با اعلام اینکه با گذشت یک سال از توافق صلح سوئد، ائتلاف سعودی همچنان آتش بس در الحدیده را نقض می‌کند، گفت: در این مدت ۱۷۵ غیر نظامی را کشتند.

 

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، سریع گفت: ائتلاف سعودی و نیروهای وابسته به آن همچنان بندهای این توافق از جمله بند مربوط به آتش بس در الحدیده را به صورت روزانه نقض می کنند و از آغاز آتش بس در این شهر تا امروز ۳۰ هزار و ۹۰۳ بار این آتش بس نقض شده است.

وی افزود: نیروهای ائتلاف سعودی همچنان به محاصره شهر الدریهمی استان الحدیده ادامه می دهند و از ورود غذا و داروی که حدود یک سال در محاصره هستند جلوگیری می کنند و این نشان از جدی نبودن آن ها در اجرای توافق صلح سوئد است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن نسبت به ادامه نقض آتش بس در الحدیده و هرگونه اقدام تنش آفرین در منطقه ساحل غربی هشدار داد و تاکید کرد که تدوام این اقدامات، عواقب خطرناک و وخیمی برای آن ها خواهد داشت.

سریع در ادامه با اشاره به اینکه از آغاز توافق صلح الحدیده ۱۷۵ نفر از جمله ۶۳ کودک کشته و ۴۸۱ غیر نظامی زخمی شدند، گفت: نیروهای مسلح یمن آمادگی پاسخ به هرگونه حماقت یا اقدام تنش زا را دارند و عواقب آن به عهده ائتلاف سعودی است.

 دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله در مذاکرات صلحی که ۱۳ دسامبر سال گذشته (۲۲ آذر ۹۷) در استکهلم پایتخت سوئد انجام شد، به توافق هایی در باره استان های ساحلی الحدیده و تعز دست یافتند اما این توافق ها با توجه به اختلاف های دو طرف بر سر جزئیات آن، اجرا نشده است.

محاصره و تداوم درگیری، باعث شده بیشتر یمنی ها محتاج کمک های انسانی باشند.

میلیون ها نفر در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن  بدترین بحران های انسانی در جهان را تجربه می کند.

با وجود تلاش های انصار الله یمن برای برقراری صلح در یمن، اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز