مرکل: با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفیم

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۶:۴۷:۳۳
کد خبر: ۹۳۸۵۲۵
مرکل: با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالفیم
صدراعظم آلمان گفت که برلین با هرگونه تحریم فراسرزمینی آمریکا چه علیه ایران باشد و چه پروژه نورداستریم روسیه مخالف است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری تاس، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه در سخنرانی خود در پارلمان این کشور مخالفت برلین را با هرگونه تحریم فراسرزمینی اعلام کرد و گفت که برلین با این نوع تحریم‌ها مخالف است، چه خط طوله گازی نورداستریم 2 را هدف گرفته باشد چه ایران را.

صدر اعظم آلمان تصریح کرد: ما با تحریم‌های فراسرزمینی مخالفیم و این [مخالفت] از دیروز شروع نشده، چراکه ما با مسئله مشابهی در ارتباط با ایران مواجه بودیم. من گزینه دیگری نمی‌بینم جز برگزاری گفت‌وگوهای مصمم [با آمریکا] و تاکید بر اینکه تحریم‌های فراسرزمینی را نمی‌پذیریم.

سنای آمریکا روز گذشته در چارچوب بررسی لایحه بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری دفاع ملی ۲۰۲۰ رای به تحریم پروژه انتقال گاز روسیه به آلمان و همچنین خط لوله ترک‌استریم داد؛ این طرح پیشتر در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شده بود.

بر اساس این تحریم، شرکت‌ها و مدیران دست‌اندرکار لوله‌گذاری پروژه ۱۰.۵ میلیارد دلاری نورداستریم ۲ با لغو روادید سفر به آمریکا و مسدود شدن دارایی‌های خود در این کشور مواجه خواهند شد.

تصویب این تحریم در حالی است که دو مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با شبکه اقتصادی بلومبرگ گفتند که آمریکا اهرم فشار چندانی برای جلوگیری از تکمیل پروژه نورد استریم ۲ ندارد.

یکی از این مقام‌ها که خواست نامش فاش نشود گفت که این خط لوله تقریبا تکمیل شده و تحریم‌هایی که روز سه‌شنبه تصویب شد، فرصتی برای تاثیرگذاری ندارد.

آلمان در کنار انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا یکی از طرف‌های برجام است که همواره به حمایت از این توافق و مخالفت با خروج آمریکا از آن و همچنین بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ادامه داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، تحریم‌ها رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز