یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

آملی لاریجانی به دلیل فشارهای شاگردانش مخالف FATF است/ اعضای مجمع برای رد لوایح FATF تحت فشار پیامک‌ها هستند

۱۳۹۸/۱۰/۱۲ - ۱۱:۱۸:۵۶
کد خبر: ۹۴۴۵۸۱
آملی لاریجانی به دلیل فشارهای شاگردانش مخالف FATF است/ اعضای مجمع برای رد لوایح FATF تحت فشار پیامک‌ها هستند
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه "١٥٠پیامک فرستادند " تصریح کرد: از حوزه علمیه خدیجه گرفته تا هر جای ناشناخته به ما پیامک و زنگ می زنند که به خون شهدا خیانت نکنید، گفتم شما می دانید این لوایح چه هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «مجید انصاری»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری در رابطه با جمهوریت نظام گفت: بعد از اینکه نشانه های قطعی پیروزی انقلاب نمایان شد و جایگزین نظام سیاسی مطرح شد دو اندیشه مردم سالار جمهوریت و اندیشه حاکم گرا مطرح شد. امام براساس تحلیل از وضعیت جامعه و آسیب شناسی گفتند که نظام جایگزین چیزی جز جمهوری اسلامی نمی تواند باشد و سایر نظام ها به مرور زمان فرسوده خواهند شد.

او افزود: اگر مردم پشت حکومت باشند هیچ جنگی نمی تواند آن نظام را متزلزل کند و حوادثی نظیر شهادت رییس جمهور نمی تواند آن را از پای درآورد. اما با کمال تاسف اندیشه مردم ستیز و قیم ماب در حال بازتولید است در صورتی که امام و رهبری بر مردم تاکید کردند. عده ای که خیلی ولایی هستند و خیلی ادعا می کنند از صحبت های کلیدی رهبر رد می شوند. به عنوان مثال می گویند همه حتی مخالفین نظام باید در انتخابات شرکت کنند را، امام نگفته است. لذا با هر بینشی و تفکری اگر به موجودیت ایران به عنوان اسلام ناب معتقدند، باید بدانند حوادث اخیر نشان از گسل های جامعه و ناامید شدن و فاصله گرفتن مردم از صندوق های رای، دارد.

انصاری با بیان اینکه "این صحبتم به معنای نقش نفی نظام نیست" تصریح کرد: اگر مردم با صندوق رای قهر کنند حتی همه قدرت های نظامی دنیا در دستمان باشد، نمی توان کاری کرد.

او در رابطه با تصویب FATF گفت: دو لایحه از چهار لایحه اف ای تی اف مانده است. دو لایحه مبارزه با فساد و پولشویی  در دولت دهم و مجلس نهم تصویب شد. پالرمو چنین مسیری را طی کرد که شورای نگهبان  و مجمع هم ایراد گرفت و یک سال گذشت و مهلت خود را از دست دادیم و نظر شورای نگهبان حاکم شد.

او ادامه داد: در این مدتی که در مجمع تشخیص بودم تا این اندازه یک موضوع مطرح نشده بود که امنیتی شود. دولت لایحه را به مجلس داد شورای نگهبان و مجمع ایراد گرفتند و به اصرار مجلس به مجمع آمد.در طی یک سال و نیم گذشته ده ها جلسه گذاشتیم و مطالعه کردیم و رهبر هم شخصا گفتند نظر خاصی ندارم و مجمع بررسی کند و رای بدهد.

او با تاکید بر اینکه "FATFدر دست بررسی است و قرار است رای بدهند" عنوان کرد: کانون های خاص به خود حق می دهند که نظرات اعضای مجمع، دولت و مجلس را امپریالیستی و صهیونیستی قلمداد کنند و در ادامه آن بمباران پیامکی کنند. از پریشب ساعت ١٠تا دیروز مدام به موبایلم پیامک می دادند و متوجه شدم این پیامک های برای همه اعضای مجمع آمده است.

انصاری با اشاره به اینکه "١٥٠پیامک فرستادند " تصریح کرد: از حوزه علمیه خدیجه گرفته تا هر جای ناشناخته به ما پیامک می دهند و زنگ می زنند که به خون شهدا خیانت نکنید. گفتم شما می دانید این لوایح چه هستند گفتند، به ما گفته اند. در واقع ما یک سال و نیم صدها ساعت به آن فکر کردیم و آنقدر به ما فشار می آورند که رییس مجمع، به دلیل فشارهای شاگردهای خود اعلام کند که صددرصد مخالفم و زیربار آن نمی روم.

او با بیان اینکه "همین پشت صحنه ها امروز پرچمدار تحول در مجلس شدند " گفت: این بحث سیاسی نیست.

 انصاری در پایان تبیین کرد: اگر از فعالیت های ارزشمند احزاب دفاع نکنیم و میراث انقلاب و امام را قدر ندانیم، شاهد اضمحلال نظام خواهیم بود. مجلس باید صدای ملت باشد. امیدوارم با همت بالای همگان شاعد انتخابات پر شور باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز