در گفت‌وگوی تلفنی با معاون امنیتی وزارت کشور؛

قائم‌مقام وزیر کشور ترکیه شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۱:۳۳:۵۶
کد خبر: ۹۴۷۵۵۶
قائم‌مقام وزیر کشور ترکیه شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت
قائم مقام وزارت کشور جمهوری ترکیه در تماس تلفنی با معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، شهادت پرافتخار سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش را به دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت کشور، «محترم اینچه» قائم مقام وزارت کشور جمهوری ترکیه روز گذشته طی تماس تلفنی با حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، شهادت سردار پرافتخار اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

وی تاکید کرد: گردهمایی عظیم مردم ایران در تشییع پیکر شهدای حادثه اخیر بیانگر خشم ملت از حضور منحوس آمریکایی‌ها در منطقه و ابراز مخالفت در برابر مداخلات نیروهای خارجی است.

قائم مقام وزارت کشور جمهوری ترکیه در ادامه تصریح کرد: بی‌تردید خویشتن‌داری جمهوری اسلامی ایران در ساعات آغازین انتشار این خبر ‌و عدم اقدام به مثل، از موضع قدرت دولت جمهوری اسلامی ایران ناشی می‌شود.

اینچه ضمن ابراز مجدد مراتب تسلیت دولت و ملت ترکیه و اعلام همبستگی با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران، از خداوند متعال صبر و شکیبایی برای بازماندگان و ملت شریف ایران مسئلت کرد.

در ادامه این گفت و گوی تلفنی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ضمن ابراز مراتب تشکر از مواضع روشن و قاطع اخیر رئیس جمهوری ترکیه در محکومیت ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: یقیناً جمهوری اسلامی ایران در زمان و مکان مناسب پاسخ قاطعانه به اقدامات و نشانه شیطان بزرگ آمریکا خواهد داد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: یقیناً حضور آمریکایی‌ها در منطقه عامل اصلی فتنه‌انگیزی و ایجاد اختلاف بین جهان اسلام و مسلمین و درگیری‌های خونین است.

ذوالفقاری ضمن ابراز مجدد مراتب قدردانی از همدردی دولت و ملت شریف و مسلمان جمهوری ترکیه اعلام کرد: تنها راه برون رفت از نقشه‌های شوم نیروهای فراسرزمینی در منطقه علی‌الخصوص آمریکایی‌ها، هوشیاری، انسجام و وحدت تمامی مسلمانان است تا ضمن پایان دادن به حضور آنها در کشورهای اسلامی، زمینه همکاری و برادری و دوستی و صلح و آرامش در جهان اسلام فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز