قاسمی اعلام‌کرد؛

حمله موشکی ایران نمایش قدرت و شجاعت بود

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۲۰:۲۰:۰۷
کد خبر: ۹۴۷۸۵۵
حمله موشکی ایران نمایش قدرت و شجاعت بود
سفیر ایران در فرانسه ضمن تمجید از حمله موشکی ایران به پایگاه‌ نظامیان آمریکا در عراق، گفت: ایران در نمایشی از عزم، قدرت، آمادگی و شجاعت و ذیل ماده 51 منشور ملل، اقدامات متناسبی را برای دفاع از خود به عمل آورد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، بهرام قاسمی، روز چهارشنبه در پیامی که در حساب توئیتر سفارت ایران در پاریس منتشر شد، نوشت: جمهوری اسلامی ایران و مردم شجاع و دلیر ایران هرگز ملتی جنگ طلب نبوده و نخواهند بود. اما به گواه تاریخ و پیشینه این مرز و بوم، مردم بزرگ این سرزمین همواره در قبال تجاوز و تعرض زورمداران با تمام توان و در یک وحدت و همگرایی تحت لوای خرد جمعی از خود دفاع کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران با حضور پرشکوه و بی نظیر در تشییع پیکر سرباز دلاور وطن، شهید سردار سلیمانی در اولین گام، پاسخی یک صدا و قاطع به سیاست‌های جنگ افروزانه آمریکا دادند که طنین آن در سراسر جهان انعکاس یافت.

سخنگوی سابق وزارت خارجه تاکید کرد: ایران در دومین گام، در نمایشی از عزم و قدرت و آمادگی و شجاعت و ذیل ماده 51 منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی را برای دفاع از خود نسبت به پایگاهی که از آن حملات ناجوانمردانه علیه شهروندان و مقامات ارشد ایرانی صورت پذیرفته بود، به عمل آورد.

قاسمی افزود: ایران همواره با ارائه طرح‌های متعدد در راستای افزایش ثبات و امنیت در منطقه، کاهش تنش و مبارزه با تروریسم و افراطی گری گام برداشته و از هرگونه تلاش و طرح در این خصوص نیز استقبال کرده است.

وی با بیان این موضوع که رهبران برخی کشورهای آسیایی و همسایه و  رییس جمهوری فرانسه از حسن نیت ایران در دوران اخیر و اراده راسخ ایران برای کمک به کاهش تنش آگاهی دارند، یادآور شد: با این حال، ایران ذره‌ای برابر تعدی و تجاوز زیاده خواهان علیه سرزمین و حقوق مشروع مردم خود کوتاه نخواهد آمد. اینک جنگ افروزان باید انتخاب کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز