رئیس کانون صرافان درخواست کرد؛

کمیته مشترک کانون صرافان و بانک مرکزی تشکیل شود

۱۳۹۸/۱۰/۱۹ - ۱۲:۴۵:۵۰
کد خبر: ۹۴۸۰۶۰
کمیته مشترک کانون صرافان و بانک مرکزی تشکیل شود
رئیس کانون صرافان با بیان همکاری های مطلوب مدیران بانک مرکزی با اعضای کانون صرافان در دو سال اخیر گفت: از بانک مرکزی درخواست می‌کنیم کمیته مشترکی با کانون صرافان برای تبادل نظر تخصصی و متقابل میان این صنف با مدیران بانک مرکزی تشکیل شود تا در شرایط تحریم و با محدودیت‌های اخیر به مشکلات و نیازهای روز این حوزه رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، کامران سلطانی زاده، رئیس کانون صرافان در مراسمی به مناسبت هشتمین سالگرد تاسیس کانون صرافان، بیان کرد: خوشحالیم که فرصتی فراهم شد تا تعامل انتقال نظرات و مشکلات صنف با همکاران بانک مرکزی در جهت بهبود خدمات صرافی داران صورت گیرد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه محدودیت های قانونی را درک می‌کنیم، گفت: در دو سال اخیر بانک مرکزی با رویکرد مثبت و کمک‌های همه جانبه، کانون صرافان را حمایت کرده و هر جا نیاز به کمک داشتیم و درخواستی ارائه کردیم با صعه صدر به آن ها توجه کرده و مشکلات را برطرف کردند.

سلطانی‌زاده خاطر نشان کرد: طی فراخوانی از همه صرافان خواستیم مشکلات خود را بیان کنند چرا که در شرایط کنونی به جهت تحریم ها بار نقل و انتقال صرافان افرایش یافته و تغییرات و قوانین در جهت تسهیل این روند ضروری است.

او افزود: از جمله این دغدغه‌ها، قانون مالیات بر ارزش افزوده، حضور فعالان غیر رسمی در این حوزه و محدودیت سقف فروش در صرافی‌ها که البته در شرایط کنونی قابل درک است.

سلطانی‌زاده تاکید کرد:اعتبار سنجی فروشندگان ارز و صادرکنندگان در سامانه نیما دغدغه‌هایی ایجاد کرده است و این سازو کار نیاز به اصلاحاتی دارد.

او ادامه داد: در صرافی‌های مناطق مرزی نیز مشکلاتی در مسیر تبادلات ارزی وجود دارد و برای روان سازی فعالیت ارزی به راهکارهایی نیاز داریم.

رئیس کانون صرافان خاطر نشان کرد:اپلیکیشنی که امروز رونمایی می‌شود کاربردهای زیادی دارد و به تناسب نیازهای بازار قابل ارتقا خواهد بود. این اپلیکیشن می تواند متناسب با نیاز روز جامعه و تغییرات قوانین حوزه پولی و ارزی، ارتقا و تغییر یابد.

سلطانی زاده اطهار کرد: تقاضا دارم کمیته مشترکی با حضور اعضای کانون صرافان و مدیران بانک مرکزی داشته باشیم تا مشکلات دوجانبه در این کارگروه بیان شده و از طریق تبادل نظر تخصصی و متقابل مشکلات را برطرف کنیم و در روانسازی فعالیت های صرافان که شغل پر استرس و پر مسئولیتی است، موثر باشیم.

او از دیگر مشکلات صرافان را افزایش سرمایه در صرافی های مناطق خاصی دانست که به دلیل پایین بودن حجم نقل و انتقالات امکان اقزایش سرمایه به اندازه کافی وجود ندارد و باید شرایط ویژه‌ای برای آن ها در نظر گرفته شود، چرا که اگر صرافی‌های مجاز از فعالیت در این مناطق دست بکشند، شاهد حضور فعالان و صرافان غیرمجازی خواهیم بود که بدون نظارت بانک مرکزی به فعالیت می‌پردازند.

او با اشاره به معاملات پوتاژ گفت: ایجاد سبک دلالی جدید در این معاملات می‌تواند خطری جدی باشد که باید مورد رسیدگی ویژه قرار گیرد.

سلطانی‌زاده همچنین افزود: لازم است در رویدادهایی مثل بازارچه های مرزی و یا نمایشگاه‌های بین المللی باجه های صرافی به صورت موقت و با استانداردهای لازم برقرار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز