بیانیه حزب کارگزاران سازندگی ایران:

مسئولین مربوطه در بخش های پدادفندی و اطلاع رسانی معزول یا مستعفی شوند

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۲۲:۲۲:۴۶
کد خبر: ۹۴۸۹۳۱
مسئولین مربوطه در بخش های پدادفندی  و اطلاع رسانی معزول یا مستعفی شوند
حزب کارگزارن سازندگی با انتشار بیانیه ای درباره فاجعه شلیک به هواپیمای بویینگ۷۳۷ نوشت: اکنون که قرار است به قول رییس جمهور از مجازات مقصرین این خطای سخت انسانی و فنی نگذریم و بی تردید باید مسوولین مربوطه در رده های مختلف در بخش های پادفندی و نیز اطلاع رسانی معزول یا مستعفی شوند ، چرا به فکر آنچه پنهان کاری در این یه روز بر سر افکار عمومی آورد نیستیم ؟

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن بیانیه این حزب به شرح زیر است

«به نام خدا 

فاجعه هدف قراردادن هواپیمای بویینگ ۷۳۷ را به همه هم میهنان تسلیت میگوییم .

 این فاجعه به جز آنکه جان بسیاری از هم وطنان را گرفت اعتماد افکار عمومی را هم نشانه رفت و در  این کارزار سخت  ، شنیدن واقعیت فاجعه از زبان بیگانه بر شکاف جامعه و قدرت افزود  . اعتمادی که پس از حوادث تلخ آبان ماه ، در جریان وداع با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تا حدودی  ترمیم شده بود اکنون باردیگر در معرض خطر قرار گرفته است . اما آنچه پیش و بیش از نظام رسانه ای کشور باید مورد نقد قرار گیرد فقدان رفتار حرفه ای و  مسوولیت پذیری در  ارکان مختلف کشور است .پنهان کاری مدیران اجرایی  از هر رده ای از مسوول بالا و پایین کشور یک زنگ خطر و  بحران جدی است که باید سریعا درمان شود چرا که همین بحران به ارکان دیگر کشور تسری می یابد  و در سلسله مراتب معیوب اداری  به تداوم فاجعه منتهی شده است . ما نقد حرفه ای و فنی و مهندسی این فاجعه را به فرصتی دیگر می سپاریم و معتقدیم باید یک کمیته تحقیق ملی برای این کار بوجود اید تا روشن شود چرا و چگونه  نتوانستیم از این فاجعه پیشگیری کنیم و با اقدامات صیانتی حداقلی،  مانع از دست رفتن جان انسانها شویم . از سوی دیگر و در اولین اقدام عاجل  معتقدیم نظام اطلاع رسانی و رسانه ای کشور باید در معرض نقد و بررسی جدی قرار گیرد تا درکنار  آمادگی در نبرد های سخت در نبردهای نرم این گونه شکست نخوریم و با پنهان ساختن اشتباهات از مردم،  خود را  در معرض اتهام قرار ندهیم  . فقدان جریان اطلاع رسانی مستقل  و شفاف به اندازه سامانه ی آفندی و پدافندی مهم است و با این  کیفیت رسانه های داخلی ،  ما حتی با  وجود پیروزی در جنگ سخت ،  نبرد نرم را می بازیم. اکنون که قرار است به قول رییس جمهور از مجازات مقصرین این خطای سخت  انسانی و فنی نگذریم و بی تردید باید مسوولین مربوطه  در رده های مختلف در بخش های پادفندی  و نیز اطلاع رسانی  معزول یا مستعفی شوند ،  چرا به فکر آنچه پنهان کاری در این یه روز بر سر افکار عمومی آورد نیستیم ؟ چرا فکر نمیکنیم چگونه فرصت اطلاع رسانی و همدلی و جبران خطا به ضد خود بدل شد و ظرفیت به وجود آمده در مقاومت ملی با تهدید مواجه شد ؟ چگونه این فاجعه  سبب   تخریب  کشور از سوی خودی و بیگانه شد و چرا ما به بیگانگان اجازه دادیم نقش دایه ی مهربان تر از مادر بازی کنند و رسانه های داخلی را خنثی و بی اثر و بی اعتبار ساختیم ؟!  از این  پس هر گونه گناه  روی آوردن به  رسانه های خارجی بر عهده ماست  که دفاع رسانه ای شفاف  نداریم و نمی توانیم با مردم خود صادقانه  ، دقیق و قانع کننده حرف بزنیم  .  بحرانی که از حوادث آبان ماه تا فاجعه دی ماه قابل رصد است : بحران افکار عمومی . 

ما با تاکید بر این نکته که نباید از آسیبهای احتمالی این فاجعه بر وحدت ملی ایران غفلت کرد و با درک عمیق از عمق این فاجعه انسانی خواهان تغییر استراتژی  اداری و رسانه ای کشور ، حذف انحصار رسانه ای و اعتماد  به رسانه های شفاف و  مستقل درون کشور هستیم و با استقبال از پذیرش مسوولیت این اشتباه معتقدیم باید در پیشگاه ملت سر اعتذار و  تعظیم فرود آورد و باور کرد که اگر دشمن نتواند در جنگ ما را از پای درآورد ، دروغ میتواند ملت ما را نابود کند . 

این فاجعه را میتوان با صداقت و سیاست مبتنی بر شفافیت به موقعیتی برای پیش گیری از فاجعه بدل کرد یا با لجاجت سازمانی و نهادی و انداختن مسوولیت آن بر گردن یکدیگر به فرصتی برای از هم پاشیدن شیرازه بورکراسی کشور بدل ساخت . اکنون زمان اتهام زنی نیست . همه ما مسوول این فاجعه و غفلت هستیم و باید در برابر ملت عذر تقصیر  یا قصور به جا آوریم  و از خطای انسانی و فنی ، توبه ای ملی کنیم و ملت را حول این مصیبت متحد سازییم . امروز همه ما صاحب این عزای ملی هستیم . 

کارگزاران سازندگی ایران

۲۱ دی ۱۳۹۸»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز