عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

عضو حزب موتلفه‌ای که رد صلاحیت شده باشد نداشتیم/ قالیباف یک سال پیش تبرئه شده است!/ موضع اعتدالیون معتدل‌تر است

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۵:۱۵:۲۰
کد خبر: ۹۵۰۵۰۴
عضو حزب موتلفه‌ای که رد صلاحیت شده باشد نداشتیم/ قالیباف یک سال پیش تبرئه شده است!/ موضع اعتدالیون معتدل‌تر است
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: عضو حزب موتلفه‌ای که رد صلاحیت شده باشد، نداشتیم.

«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، درباره نتیجه تائید یا رد صلاحیت‌ها در حزب موتلفه به خبرنگار سیاسی برنا گفت: عضو حزب موتلفه‌ای که رد صلاحیت شده باشد نداشتیم یعنی اگر کسی هم چنین موقعیتی داشته باشد موتلفه به آن فرد اجازه ثبت‌نام نمی‌دهد. به عبارت دیگر به فردی که دارای پرونده یا سوابقی باشد که احتمال رد صلاحیتش وجود داشته باشد، حزب موتلفه اجازه ثبت نام نمی‌دهد.

ترقی با بیان اینکه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شرکت نکرده است، درباره ردصلاحیت‌ها به ویژه ردصلاحیت‌ اصلاح‌طلبان ادامه داد: اینکه چنین فضایی به وجود می‌آید عوامل متعددی دارد. افرادی که می‌دانند پرونده قضایی دارند یا سوابق تخلف در عرصه‌های مختلف اقتصادی یا امنیتی دارند نباید ثبت نام کنند و باید از قانون، اطلاع داشته باشند که وقتی چنین سوابقی دارند این سوابق از طریق مراجع چهارگانه‌ در کشور بررسی می‌شود. همچنین تحقیقات درباره افراد بر اساس قانون مورد دقت و بررسی قرار می‌گیرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا همه رد صلاحیت شده‌ها دارای تخلف بوده‌اند، نیز بیان کرد: هیچ فردی بدون استناد رد نشده است حتی تعداد بسیاری از داوطلبان از سوی هیئت اجرایی وزارت کشور رد شدند و همه این رد صلاحیت‌ها مستند بوده است. وزارت اطلاعات در رابطه با حدود 10 هزار نفر از اینها اظهارنظر مشخص کرده است. بقیه هم که دستگاه‌های دیگر در این زمینه اظهار نظر کردند بنابراین هیچ  کس  بدون استناد رد نشده مگر کسی که شورای نگهبان چیزی برای احراز صلاحیتش پیدا نکرده است یعنی هیچ سابقه‌ای و چیزی و او باید برود ثابت کند که صلاحیت دارد.

این عضو حزب موتلفه درباره تخلفات رسیدگی نشده قالیباف و محکومیت زاکانی نیز توضیح داد: پرونده‌ محکومیت فرق می‌کند با اینکه یک فرد پرونده‌ای داشته باشد. آن چیزی که مربوط به قالیباف بوده تبرئه شده و دستگاه قضایی از یک سال قبل اعلام کرده که چیزی ندارد و مربوط به الان نیست و همان زمان هم که مطرح کرده بودند که همه اینها بررسی شده و بعد هم اعلام کردند، هیچ چیزی به عنوان تخلف در آن زمان مطرح نشده است. از این رو اگر کسی تخلفی کرده و پرونده‌ای داشته و تبرئه شده، طبیعتا دستور قضایی بوده که رفع اتهام شده است اما اگر کسی به زندان محکوم شده و به حبس و تعزیرات دیگری محکوم شده طبیعتا این در دستگاه قضایی دارای پرونده محکومیت است.

ترقی در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حضور نداشتن اصلاح‌طلبان، رقابت انتخاباتی اصولگرایان با خودشان چگونه خواهد بود؟ تصریح کرد: طبیعتا چنین مواردی در برهه‌های مختلف داشتیم. مثلا در انتخابات مجلس هفتم هم چنین شرایطی داشتیم بعد از مجلس ششم که اصلاح طلبان بودند، یک رقابت درون گفتمانی در نیروهای اصولگرا بیشتر جلوه پیدا می‌کرد اما در حال حاضر تعداد افرادی که از اعتدالیون هستند اما در مجموعه اصلاح طلبان تعریف می‌شوند، موضع‌شان مقداری معتدل‌تر است. این افراد معتدل، سوابق مغایر با قانون ندارند که در رقابت‌ها در بعضی از شهرها بیشتر حضور پیدا می‌کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان اصولگرایان زمان مجلس ششم را می‌توان اصولگرایان زمان مجلس یازدهم مقایسه کرد؟ برای مثال پایداری‌ها در حال حاضر اصولگرایی را منسوخ شده می‌دانند، گفت: طبیعتا رقابتی بین نیروهای رادیکال‌تر با نیروهای محافظه‌‌کارتر وجود دارد. رقابت بین افرادی که جوان هستند با افرادی که سنی از آنها گذشته و سابقه کار نمایندگی دارند، طبیعی است که با توجه به شرایط کشور و تغییراتی که از دور هفتم تا الان صورت گرفته نوع رقابت‌ها تفاوت کرده اما به هر حال رقابت درون گفتمانی است. یعنی همه به یک گفتمان اعتقاد دارند منتها در این که چه جریانی در گام دوم انقلاب باید این بار مسئولیت را به دوش بکشد آیا مثلا جریان جوانان باید این کار را دنبال کنند یا سابقه‌داران در عرصه سیاسی، اینها مسائلی است که رقابت بین آنها است. از این رو باید منتظر ماند که جامعه کدام را می‌‌پذیرد. گفتمان کنونی، گفتمان انقلابی‌گری است و گفتمان اصولگرایی نیست. انقلابی‌‌گری در متن اصولگرایی بوده اما چیزی فراتر از اصولگرایی است بنابراین الان گفتمان فعلی که رهبری هم روی آن تأکید دارند و همه هم باید بپذیرند گفتمان انقلابی‌گری و گفتمان مقاومت است. مردم در مراسم تشییع نشان دادند که چه گفتمانی را می‌پسندند. این مردم نشان دادند که گفتمان انقلابی‌گری گفتمان مقاومت در واقع طرفدار بیشتری در جامعه دارد و گروه‌ها هم، خودشان را با این گفتمان  قالب جامعه وفق دهند. ممکن است در تعریف واژه‌ها تفاوت‌هایی داشته باشد اما ما گفتمان قالب را باید از رهبری در جامعه بگیریم و همه هم فکر می‌کنم، تابع رهبری در جامعه هستند.

حمیدرضا ترقی عنوان کرد: تأکید رهبری در بیانیه گام دوم و هم در صحبت‌هایشان این است که باید به سمت تشکیل یک دولت جوان کارآمد و انقلابی  برویم. یعنی باید اداره کشور دست نیروهایی با تفکر جهادی و انقلابی داده شود که بتوانند، عقب‌ماندگی‌های کشور را برطرف کنند. مردم الان به تحرک بیشتر نیاز دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز