تفاهم انگلیس و مصر در زمینه همکاری‌ های اقتصادی

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۲۲:۱۱:۰۵
کد خبر: ۹۵۳۳۷۸
تفاهم انگلیس و مصر در زمینه همکاری‌ های اقتصادی
انگلیس و مصر در حاشیه نشست سرمایه‌گذاری انگلیس و افریقا که امروز (دوشنبه) در لندن برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای مشترک در زمینه توسعه‌ همکاری‌های اقتصادی تفاهم کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این تفاهم در مراسمی از سوی «الوک شارما» وزیر توسعه بین‌الملل انگلیس و «رانیا مشاط» وزیر همکاری‌ بین‌الملل مصر به امضاء رسید.

شارما در این باره افزود: انگلیس به تعمیق روابط دوجانبه و تجاری با مصر متعهد است. بیانیه‌ مشترک مسیر را برای تسریع مشارکت‌های اقتصادی  و حمایت از توسعه پایدار اقتصادی مصر که به نفع نسل آینده باشد  هموار می‌کند.

همچنین وزیر همکاری بین‌الملل مصر، انگلیس را شریک راهبردی قاهره دانست و افزود که با اشتیاق موضوع تقویت همکاری‌های دو کشور را دنبال می‌کند.

وی توضیح داد که با کمک طرف انگلیسی در زمینه اجرای طرح‌های مندرج در بیانیه مشترک همکاری می‌کند.

در این سند که یک نسخه  آن در تارنمای وزارت توسعه بین‌الملل انگلیس منتشر شده آمده است که دو کشور در چارچوب طرح نیوتون-مشرفا در زمینه علوم، تحقیقات و فناوری  سرمایه گذاری خواهند کرد.

در بند دیگری از این تفاهم آمده است که  انگلیس یکی از بزرگ‌ترین سرمایه گذاران در مصر است که بیش از ۴۸ میلیارد دلار در زمینه‌های نفت و گاز، ارتباطات و داروسازی سرمایه گذاری خواهد کرد. دو کشور همچنین مجمعی را برای تشویق سرمایه گذاری در مصر تشکیل داده‌اند.

در این سند که از ۱۶ بند تشکیل شده انگلیس همچنین آمادگی خود را برای همکاری در زمینه اجرای سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ مصر، همسو با اهداف توسعه پایدار اعلام کرده است. دو طرف همچنین تمایل خود را برای گسترش همکاری در زمینه آموزش، سلامت و تقویت روابط مالی اعلام کرده‌اند.

نشست موسوم به سرمایه‌گذاری مشترک انگلیس و افریقا با حضور رهبران ۱۵ کشور از قاره آفریقا امروز برای اولین بار در لندن برگزار شد.

در نتیجه این نشست ۲۷ قرارداد تجاری به ارزش ۶.۵ میلیارد پوند میان شرکت‌های انگلیسی و آفریقایی منعقد شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس طی سخنانی در این نشست با بیان اینکه "آفریقا، یعنی آینده و انگلیس نقشی قابل برای ایفا کردن در این آینده دارد"، خطاب به مقامات و رهبران آفریقایی در نشست یاد شده تاکید کرد که "انگلیس در همه شرایط، یک شریک و هم پیمان برای کشورها آفریقایی خواهد بود".

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز