ترامپ از ترس استیضاح دست به دامن هم‌حزبی‌های خود شد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۸:۴۶:۴۱
کد خبر: ۹۵۳۴۵۲
ترامپ از ترس استیضاح دست به دامن هم‌حزبی‌های خود شد
رئیس‌جمهور آمریکا چند تن از نمایندگان هم‌حزبی خود را به عنوان مشاور برای کمک به تیم دفاعی‌اش در جریان استیضاح در سنا منصوب کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری هیل، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چند تن از اعضای جمهوری خواه مجلس نمایندگان این کشور را برای کمک به تیم دفاعی خود در جریان استیضاح در سنا منصوب کرده است.

جیم جردن، نماینده جمهوری خواه اوهایو، جان رتکلیف، نماینده تگزاس، مایک جانسون، مارک میدوس، دبی لسکو، نماینده آریزونا، لی زیدلین، نماینده نیویورک، الیس استی فانیک، نماینده نیویورک و داگ کولینز قرار است در جلسه استیضاح ترامپ به تیم حقوقی او مشاوره دهند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است این قانونگذاران به تیم کاخ سفید راهنمایی‌های را در این خصوص ارائه کردند. تیم حقوقی کاخ سفید از حضور در روند بررسی استیضاح که از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان به راه افتاد، منع بودند. نمایندگان منتصب از سوی رئیس جمهور آمریکا از متحدان جدی او هستند که ترامپ برای رهایی از محاکمه استیضاح به کمک آن‌ها نیاز دارد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پس از مدت‌ها بررسی و تحقیقات در ماه دسامبر دو بند مربوط به استیضاح رئیس جمهور این کشور را به اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در مقابل اقدام کنگره به تصویب رساندند. مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) موافقت خود را با ارسال بند‌های استیضاح دونالد ترامپ به مجلس سنای این کشور اعلام کرد.

طرح ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا با ۲۲۸ رای موافق در برابر ۱۹۳ رای مخالف در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. قانونگذاران آمریکایی همچنین موافقت خود را با افراد تعیین شده به عنوان دادستان‌های استیضاح ترامپ برای حضور در جلسه دادگاه سنا اعلام کردند.

جلسه استیضاح ترامپ امروز به طور رسمی در مجلس سنای آمریکا آغاز می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز