سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داد؛

خروج ایران از NPT در صورت ارجاع پرونده هسته ای کشورمان به شورای امنیت

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۲۰:۳۳:۱۲
کد خبر: ۹۵۳۸۸۵
خروج ایران از NPT در صورت ارجاع پرونده هسته ای  کشورمان به شورای امنیت
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در صورت ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت و بازگشت قطعنامه های تحریمی پیش از برجام، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک گزینه جبرانی از NPT خارج خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارات وزیر امور خارجه در  مجلس شورای اسلامی پیرامون احتمال خروج ایران از پیمان NPT اظهار داشت: آنچه دکتر ظریف در مجلس بیان کردند بخشی از مفاد نامه رئیس جمهوری اسلامی ایران خطاب به سران ۱+۴ در اردیبهشت امسال درباره اعلام کاهش تعهدات ایران در برجام بود که در آن خطاب به آنان تصریح شده در صورت ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت و بازگشت قطعنامه های تحریمی پیش از برجام، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک گزینه جبرانی از NPT خارج خواهد شد.

گفتنی است پیش از این وزیر امور خارجه کشورمان در پی فعال شدن مکانیسم حل اختلاف از جانب تروئیکای اروپا و ادعاهای آن‌ها مبنی بر عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای، گفت: اظهارات اروپایی‌ها هیچ وجه قانونی ندارد لذا ما از بلاوجه بودن اقدام اروپایی‌ها استفاده می‌کنیم. اگر اروپایی‌ها اقدام دیگری انجام دهند،طبق نامه رئیس‌جمهور در اردیبهشت ۱۳۹۷، موضوع خروج ایران از NPT  مطرح می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز