یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

تبلیغ پفک نمکی در صداسیما بیشتر از تشویق مردم به حضور در انتخابات است!/ ۱۲ نفر شورای نگهبان به جای ۸۰ میلیون ایرانی گزینش کردند

۱۳۹۸/۱۱/۰۹ - ۰۵:۲۷:۴۹
کد خبر: ۹۵۶۴۱۱
تبلیغ پفک نمکی در صداسیما بیشتر از تشویق مردم به حضور در انتخابات است!/ ۱۲ نفر شورای نگهبان به جای ۸۰ میلیون ایرانی گزینش کردند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تبلیغ پفک نمکی در صداسیما بیشتر از تشویق مردم به حضور در انتخابات است!

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به اینکه بیشترین تایید صلاحیت‌ها در پایداری‌ها و اصولگرایان بوده است، پیروزی آنها در انتخابات مجلس تا چه حد به واقعیت نزدیک است و آیا نزد مردم مقبولیت دارند؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: گروه پایداری غیرقانونی است و مجوزی از وزارت کشور ندارد و فعالیت آن طبق قانون خلاف بوده اما متأسفانه می‌بینیم که با شدت و حدت در فضای سیاسی، مشغول به فعالیت است. با توجه به بحث فعالیت‌های سلیقه‌ای و سیاسی شورای نگهبان، بسیاری از کسانی که مشکلات مالی داشتند و پرونده‌های قضایی دارند متأسفانه از سیستم نظارت استصوابی عبور کردند اما کسانی که 30 و 40 سال در خدمت نظام بوده و در بخش‌های مختلفی به ویژه در  بحث‌های حساس استراتژیک حضور داشتند، به دلیل عدم التزام به نظام و قانون اساسی و طبق ماده 8 قانون انتخابات رد صلاحیت شدند. بنابراین انتخابات از فضای رقابتی خود خارج شده و تقریبا می‌توان گفت یک دعوای بین گروهی در مجموعه خانواده اصولگرایی شکل می‌گیرد. یعنی همه نیروهای مستقل، اصلاح‌طلب و اعتدالیون از نظارت استصوابی نتوانستند عبور کنند و کسانی ورود کردند که همه تقریبا دارای یک تفکر هستند و بخش قابل توجهی از مشکلاتی که در کشور، امروز شاهد و ناظر هستیم از سیاست ها و دخالت‌ها و اموری است که همین مجموعه برای کشور به وجود آوردند.

انصاری افزود: قطعا کشور زمانی می‌تواند راه اصلاح و پیشرفت را دنبال کند که ما بتوانیم یک فضای رقابتی را در جامعه به وجود بیاوریم و دسترسی به توسعه بدون ایجاد رقابت در بخش های مختلف و مبارزه اصولی با تفکر و دیدگاه‌های مختلف و نقد منصفانه، غیرممکن است. بنابراین در حال حاضر انتخابات دو مرحله‌ای شده است؛ در مرحله اول 12 نفر در شورای نگهبان به جای 80 میلیون جمعیت ایران انتخاب و گزینش کردند و در مرحله دوم یک اجباری را برای رأی دهندگان به وجود آوردند که از یک جنس شناخته شده و یکدست با نواقص مشخص انتخاب کنند. طبیعی است که نمی‌توان این شرایط را برای انتخابات گذاشت و به طور قطع، یقین کسانی که در این مرحله با حضور حداقلی مردم به مجلس ورود پیدا می‌کنند بازندگان اصلی این مبارزه هستند. در هر صورت مجلس زمانی می‌تواند اقتدار داشته باشد که نمایندگی قاطعی از ملت را برعهده داشته باشد و مقبولیت لازم را توسط رأی دهندگان داشته باشد و همبستگی وسیعی بین رأی دهنده و انتخاب شونده، وجود داشته باشد. در چنین شرایطی می‌تواند یک مجلس توانمند و مقتدری تشکیل شود که در مقابل کژروی‌ها بایستد و نظارت خودش را به صورت جدی دنبال کرده و نظارت ملت و نظارت سازمان های مردم نهاد و احزاب باعث سلامت چنین مجلسی خواهد شد.

قائم‌مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت بیان اضافه کرد: مجلسی که سالم باشد قطعا دولت سالمی را به دنبال خواهد داشت. رقابت با حضور همه گرایش‌های سیاسی به وجود می‌آید که متاسفانه در حال حاضر وجود ندارد. بنابراین مجلس آینده نه از کارآمدی لازم برخوردار خواهد بود و نه توان ایستادن مقابل کجی‌ها، ناکارآمدی‌ها و نارسایی‌هایی که امروز موجب اعتراض مردم شده است را دارد. امیدوارم که در شرایط محدود باقیمانده تجدیدنظر اساسی صورت گیرد امروز مهمترین پشتوانه کشور و دولت پایگاه مردمی است.

غلامرضا انصاری در پاسخ به این سوال که علاوه بر متضرر شدن مردم، در صورت روی کارآمدن تندروها چه مشکلاتی به مشکلات دولت اضافه می شود؟ نیز گفت: امروز یک قهر جدی و یک دلزدگی جدی سیاسی را در طبقات مختلف اجتماعی می‌توانیم مشاهده و احساس کنیم. این مهمترین خطر است ما در سال 84 این دلزدگی را داشتیم. زمانی که دولت دلواپسان (احمدی‌نژاد) روی کار آمد، ضرباتی از نظر اخلاقی، اجرایی و سیاسی به کشور وارد شد که دود  آن به چشم  مردم رفت. امروز هم متأسفانه همان حرکت ادامه پیدا کرده و قطعا آینده روشن و قابل قبولی را نمی‌توان انتظار داشت. روی کار آمدن نیروهای تندرو و دلواپس ممکن است شرایط بدتری برای کشور به وجود بیاورد و روز به روز مشکلات را افزون تر و شرایط زندگی را برای مردم، سخت تر کند. یقینا برای دولت هم  مشکلاتی را ایجاد خواهند کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره پخش نشدن صحبت‌های رئیس جمهور و به نوعی همکاری صداوسیما با تندروها تاکید کرد: صداوسیما متأسفانه جایگاه خود را به عنوان رسانه ملی به رسانه میلی تغییر داده و سال‌هاست که این رسانه، در اختیار دولت و ملت نیست و در اختیار یک جریان تندرو و رادیکال است و به اصطلاح چاشنی بسیاری از حرکت ها با تولیدات صداوسیما، رخ می‌دهد. عملا اگر به دو، سه ماه پیش نگاه کنیم تبلیغ پفک نمکی در صداو سیما بیشتر از تشویق مردم به حضور در انتخابات و زیرساخت سازی لازم برای یک انتخابات ایده‌آل و آزاد است! امروز می بینیم که بخش قابل توجهی از مردم اعتمادشان از این رسانه سلب شده و گرایش به رسانه‌های برون مرزی و شبکه های اجتماعی، بسیار گسترده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز