رئیس قوه قضاییه در حرم امام خمینی(س):

هیچ مدیر و دستگاهی نمی‌تواند صبغه مبارزه با فساد را نداشته باشد

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۱:۱۳:۳۸
کد خبر: ۹۵۸۶۴۳
هیچ مدیر و دستگاهی نمی‌تواند صبغه مبارزه با فساد را نداشته باشد
رئیس قوه قضاییه در حرم امام خمینی(س) تاکید کرد که هیچ مدیر و دستگاهی نمی تواند صبغه مبارزه با فساد را نداشته باشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از جماران، «حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی»، رئیس قوه قضاییه، در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام و انقلاب گفت: به روح مطهر امام بزرگوار و ارواح مطهر شهیدان به ویژه شهیدحاج قاسم سلیمانی درود میفرستیم. امیدوارم که در این بهار چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به خط نورانی امام رضوان الله تعالی علیه و جامعه ای که امام می خواست، همگان در گام دوم در جهت تحقق نگاه های بلند امام بزرگوار تلاش کنند.

وی افزود: امام به دنبال تشکیل آرمان شهری با ویژگی هایی نظیر عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت بودند. امام می خواستند جامعه ای مبتنی بر این اصول و مبانی را داشته باشند. همه دیدگاه های امام هم تحقق جامعه ای با این ویژگی ها بود. دشمنان بسیار تلاش کردند که چنین جامعه ای شکل نگیرد ولی موفق نشدند. آنها در این ٤۰سال توطئه های بسیار کردند. فتنه کردند که تنها یک نمونه آن ٨سال جنگ تحمیلی بود. اما خداوند متعال تفضل کرد و به برکت اخلاص امام و خون مطهر شهیدان و هدایت های مقام معظم رهبری و حضور مقتدرانه مردم در صحنه موفقیت های بسیاری در این ٤۰ساله کسب شد. 

رییس دستگاه قضا گفت: دستگاه قضایی مبتنی بر فقه و حقوق اسلامی در این ٤۰ سال شکل گرفت. در هر دوره ای هم گام هایی برداشته شد. در این دوره ما بنا داریم با استفاده از همان منویات امام بزرگوارمان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تحولی را در دستگاه قضایی شکل دهیم که متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی باشد. مردم عزیزمان در رفراندوم حضور در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی رای به ایستادگی دادند. 

وی بیان کرد: امروز پیام امام بزرگوار پیام ملت، پیام نظام اسلامی ما مقاومت در برابر دشمنان است. پیام ضعف تعلق به ملت ایران و نظام اسلامی ندارد. انچه پیام از این کشور شنیده می شود پیام ایستادگی و مقاومت است. پیام مقاومت در رفراندوم حضور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم به همه دنیا مخابره شد. امروز اراده ملت، اراده دولت و اراده همه دست اندرکاران در این نظام پیام ایستادگی در برابر دشمنان است.

رییسی گفت: در سیره و سلوک امام، رای مردم و نگاه به مردم و مردم باوری یک شعار نبود. ایشان مانند برخی سیاسیون دنیا که دم از مردم می زنند اما تنها اسم مردم را می برند و توجهی به آنها ندارند، نبود. امام اگر می فرمود میزان رای ملت است با همه وجود به آن باور داشت. امروز مردم باوری در سیره و سلوک رهبری معظم انقلاب است. حقیقتا ایشان مردم را باور دارند. باید توجه به مردم، خواست مردم، معیشت مردم، نگاه مردم، آزادی های مشروع مردم و صیانت از حقوق آنها برای همه ما در دستور کار باشد.

رییس دستگاه قضا ادامه داد: دستگاه قضایی یکی از اقدامات جدی ای که در این دوره دنبال خواهد کرد مساله صیانت از حقوق عامه است. صیانت از حقوق مردم جزو برنامه کاری ماست. مبارزه بی امان با فساد در دستور کار ماست. اعتقاد ما بر این است که مبارزه با فساد در درون این انقلاب که امام پرچمدارش بود، قرار دارد. یعنی هیچ مدیر و دستگاهی نمی تواند صبغه مبارزه با فساد را نداشته باشد. باید حتما یکی از برنامه های جدی دستگاه ها این باشد که قانون مداری، عدالت خواهی و حق گرایی جزو دستور کار باشد. محوری ترین نکته ای که امام دنبال تحقق آن بودند اجرای عدالت بود. بنای دستگاه قضایی نیز  به عنوان پیشانی اجرای عدالت این است که در این قضیه گام بردارد. در این مسیر هم از روح بلند امام و هم ارواح شهیدان استمداد می طلبیم و از مردم عزیزمان می خواهیم این دعا را کنند که ما در اجرای عدالت موفق شویم و طوری شود که مردم احساس عدالت کنند و حس کنند که در دستگاه قضایی به حق و عدل عمل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز