دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی:

حمایت خاتمی عامل اصلی پیروزی لیست امید در انتخابات مجلس دهم بود/ لیستی رای دادن شرایط خاصی را می‌طلبد

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۰۸:۵۸:۵۲
کد خبر: ۹۶۷۱۷۵
حمایت خاتمی عامل اصلی پیروزی لیست امید در انتخابات مجلس دهم بود/ لیستی رای دادن شرایط خاصی را می‌طلبد
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: در انتخابات مجلس دهم خاتمی حمایت خود را از لیست اعلام کرد حتی از محصورین هم نقل قول‌هایی شد که در انتخابات شرکت کنید، بنابراین مردم به صورت یکپارچه حضور پیدا کردند و لیست رأی آورد.

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات مجلس یازدهم، لیستی رأی خواهد آورد یا خیر، تصریح کرد: لیستی رای دادن شرایط خاصی را می‌طلبد، باید موجی در جامعه ایجاد شود که همه احزاب و شخصیت‌‌ها از آن حمایت کنند؛ به عنوان مثال در سال 94 شرایط ویژه‌ای وجود داشت؛ حصول برجام، پیروزی‌های دولت، شرایط نسبتا خوب اقتصادی و ... مجموعا روحیه دیگری بر انتخابات حاکم بود.

کرباسچی ادامه داد: در انتخابات مجلس دهم خاتمی حمایت خود را از لیست اعلام کرد، حتی از محصورین هم نقل قول‌هایی شد که در انتخابات شرکت کنید. مردم هم به صورت یکپارچه حضور پیدا کردند و لیست رأی آورد اما اگر جامعه شرایط نسبتا سردی داشته باشد و مردم اشتیاقی نسبت به حضور نداشته باشند یا پای صندوق نمی‌آیند و یا اگر بیایند، اصراری بر اینکه حتما 30 نفر را بنویسند، نخواهد داشت، در این شرایط لیست رأی نمی‌آورد. منتها پیش بینی در این شرایط درست نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که حضور افراد نظامی و تندرو در مجلس تا چه اندازه به صلاح کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگر مردم رای بدهند، لابد به صلاح کشور است و ما باید تابع رای مردم باشیم.

نظر شما
پرونده ویژه