کمک صدها میلیون دلاری امارات و عربستان برای پیروزی ترامپ فاش شد

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۱۲:۱۸:۴۹
کد خبر: ۹۶۹۴۳۰
کمک صدها میلیون دلاری امارات و عربستان برای پیروزی ترامپ فاش شد
یک تاجر آمریکایی-لبنانی اعتراف کرد که برای مخفی‌کاری در روند اعطای میلیون‌ها دلار از سوی ریاض و ابوظبی به کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ همکاری کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «اندی خواجه» سرمایه‌دار آمریکایی (با اصلیت لبنانی) مدعی شد که دولت‌های سعودی و امارات دهها و بلکه صدها میلیون دلار به طور غیر قانونی برای کارزار تبلیغاتی «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۶ هزینه کرده بودند.

او به نشریه «اسپکتاتور» آمریکا گفت که فناوری خاصی را به «جرج نادر» تاجر لبنانی-آمریکایی و مشاور سابق «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات فروخته تا به وسیله آن هزینه‌کردهایی به ارزش میلیون‌ها دلار از سوی ریاض و اوبظبی را مخفی کرده و چنین وانمود کند که این کمک‌ها بسیار ناچیز و صرفا برای کمک به شهروندان آمریکایی بوده است.

او همچنین گفت که این دو کشور برای اینکه کارشان مخفی بماند، اقدام به استفاده از هویت‌های جعلی و کارت‌های جعلی بیمه یا کارت‌های هدایا کردند؛ بنابراین دیگر نیازی نبود که کمک‌های ۲۰۰ دلاری به کمیته انتخابات فدرال اعلام شود.

اندی خواجه در ادامه افزود: «سعودی‌ها و اماراتی‌ها می‌توانند هر زمان که خواستند هزاران کارت هدیه ناچیز را در آن واحد با استفاده از نرم‌افزارهای پرداخت، به شخص مورد نظر خود بدهند.»

او گفت که «جرج نادر» به طور مرتب به این فکر می‌کرد که دولت‌های سعودی، امارات و روسیه چگونه می‌توانند به پیروزی ترامپ کمک کنند.

اندی الخواجه - با نام اصلی احمد الخواجه که پس از ورود به آمریکا نامش را تغییر داده- ادامه داد: «نادر از من می‌پرسید که چگونه می‌توان قبض‌های پرداخت الکتریکی برای سایت‌های هدیه در اینترنت درست کرد، او می‌گفت که دوست دارم به ما بگویی چگونه باید این کار را انجام داد».

این تاجر معروف لبنانی گفت که از «جرج نادر» پرسیده است که چرا می‌خواهد به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک کند و نادر نیز در پاسخ گفته است که با مسئول انتخابات ترامپ دیدار کرده و با ترامپ توافقی صورت گرفته است مبنی بر اینکه اگر پیروز شد، به مقابله شدید با ایران و خروج از توافق هسته‌ای اقدام کند و مانع فروش نفت ایران شود.

جرج نادر به اندی خواجه گفته است که به هیچ وجه نباید هیلاری کلینتون پیروز شود.

سخنان «اندی الخواجه» در حالی است که دادستانی آمریکا در اواخر سال گذشته میلادی هشت نفر از جمله خود وی و جرج نادر را به اعطای غیر قانونی ۳.۵ میلیون دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ متهم کرد.

در اتهام این دو نفر آمده است که آن‌ها در راستای منافع یک کشور خارجی به عنوان واسطه با اعضای کارزار انتخاباتی ترامپ همکاری می‌کردند.

جرج نادر علاوه بر اینکه به عنوان لابی‌گر ابوظبی در دولت ایالات متحده و عضو کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران شناخته می‌شود، یکی از شاهدان در پرونده ارتباط تیم انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه و تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا نیز بوده است.

 

 

 

نظر شما
پرونده ویژه