سازمان ملل خواستار آتش بس میان نیروهای دولت مستعفی یمن و انصار الله شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۹:۱۹:۴۱
کد خبر: ۹۷۴۷۰۸
سازمان ملل خواستار آتش بس میان نیروهای دولت مستعفی یمن و انصار الله شد
«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز شنبه خواستار برقراری آتش بس میان نیروهای دولت مستعفی یمن و جنبش انصار الله و از سرگیری روند سیاسی در این کشور شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دفتر فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در صفحه خود در توئیتر نوشت: گریفیتس امروز شنبه وارد استان مارب در شرق یمن شد تا بار دیگر درباره آتش بس و از سرگیری روند سیاسی در این کشور گفت و گو کند.

در ادامه توئیت آمده است: گریفیتس قرار است با مقام های محلی، سران قبایل و گروهی از زنان و جوانان و فعالان یمنی و نیز برخی از آوارگان در مارب دیدار کند.

گریفیتس در جمع خبرنگاران در دفتر «سلطان العراده» استاندار مارب گفت: یمن نقطه عطف مهمی را تجربه می کند: یا اسلحه ها روی زمین گذاشته می شود و روند سیاسی از سر گرفته می شود و یا بار دیگر کشور به درگیری و رنجی دامنه دار کشیده می شود که ما امروز در مارب شاهد آن هستیم.

گریفیتس امروز شنبه از ریاض وارد یمن شد. وی در عربستان با «معین عبدالملک» نخست وزیر دولت مستعفی یمن درباره آخرین تحولات یمن و اهمیت توقف درگیری های نظامی در این کشور گفت و گو کرده بود.

نماینده سازمان ملل در یمن یک هفته پس از سیطره نیروهای یمنی بر شهر الحزم استان الجوف، وارد یمن شده است. در درگیری های اخیر میان نیروهای «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی یمن و نیروهای انصار الله در استان الجوف، هزاران خانواده یمنی مجبور به ترک خانه خود شدند.

از سوی دیگر، «محمدعبدالسلام» رییس هیات ملی  یمن و سخنگوی انصارالله در توئیتی نوشت: فرستاده سازمان ملل باید خود را از طرح های مشکوک درباره یمن دور نگه دارد. باز شدن راه برای انجام رایزنی های سیاسی نیازمند توقف تجاوز نظامی و لغو محاصره است.

وی تاکید کرد: راه حل در یمن بر دو اساس مبتنی است: یکی توقف تجاوز نظامی و دیگری لغو محاصره. در آن صورت می توان مذاکرات سیاسی جدی را آغاز کرد.

عبدالسلام تاکید کرد هر گونه درخواست دیگری به جز این دو مورد، تلاش برای طولانی کردن تجاوز و محاصره بر یمن است.

عربستان از سال۹۴ و با دخالت در امور یمن، جنگی فراگیر را بر مردم این کشور تحمیل کرد که نتیجه آن کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی و نابودی زیرساخت های این کشور بوده است.

با وجود بی نتیجه بودن این جنگ و تلاش انصار الله برای ورود به مذاکرات با عربستان، اما ریاض اصرار دارد که به آن ادامه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز