هشدار یک مقام بهداشتی از احتمال مرگ صدها‎هزار آمریکایی به خاطر کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۲۱:۰۸:۵۱
کد خبر: ۹۷۸۲۳۹
هشدار یک مقام بهداشتی از احتمال مرگ صدها‎هزار آمریکایی به خاطر کرونا
مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی گفت در صورت عدم انجام اقدامات ضروری، تعداد کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا در آمریکا می‌تواند به صدها هزار نفر برسد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، آنتونی فاوچی روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان، افزود حتی می‌تواند شرایط از این هم بدتر شود، اگر گسترش ویروس کرونا محدود نشود.

وی با تاکید بر اینکه چالش ما تلاش برای جلوگیری از این رخداد است، ادامه داد: برای آمریکایی‌ها ضروری است که خطرات ویروس را بشناسند و اگر می‌خواهند برای کاهش احتمال مرگ و میر ناشی از این بیماری همه گیر، برای جلوگیری از شیوع آن اقدام کنند.

عضو کمیته ملی مبارزه با کرونا در آمریکا اضافه کرد: اگر به زندگی روزمره خود بپردازیم و از چیزی نگران نباشیم، می‌توان آمار کشته شدگان را زیاد دانست، انگیزه واقعی من این است که این نوع کارها را بسیار جدی بگیرم و مردم هم باید جدی بگیرند.

فاوچی یادآور شد: مردم بعضی وقت‌ها فکر می‌کنند من بیش از حد واکنش نشان می‌دهم. من خوشحال می‌شوم وقتی مردم فکر می کنند بیش از حد واکنش نشان می دهیم زیرا این بدان معنی است که ما درست کار می کنیم.

اظهارات این کارشناس ارشد بیماری‌های واگیردار در حالی صورت می گیرد که مقامات این کشور همچنان "فاصله گرفتن اجتماعی" را به عنوان راهی برای کاهش سرعت شیوع بیماری می دانند. بر این اساس، ده‌ها رویداد ملی و محلی در روزهای اخیر لغو یا به تعویق افتاده است، زیرا شرکت‌ها، سازمان‌ها و دولت‌ها سعی در کاهش تعداد افراد تجمع شده در یک منطقه واحد دارند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، "دوری اجتماعی" را "دور بودن از مکان‌هایی که افراد در آنجا ملاقات می‌کنند یا جمع می شوند" و "خودداری در استفاده از حمل و نقل عمومی محلی" تعریف می‌کنند.

تا کنون تعداد 2 هزار و 952 نفر در آمریکا به ویروس کرونای جدید (کووید-19) مبتلا شده‌اند که حداقل 60 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما