سفیر ایران در بوسنی:

تحریم‌های آمریکا، مردم از امکانات درمانی محروم کرده است

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۴:۲۷:۴۱
کد خبر: ۹۸۰۵۲۰
تحریم‌های آمریکا، مردم از امکانات درمانی محروم کرده است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سارایوو گفت: تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نه تنها غیرقانونی و خلاف منشور ملل متحد، بلکه غیر اخلاقی و غیر انسانی است و حق طبیعی برخورداری از امکانات کافی بهداشتی و درمانی را از مردم دریغ کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمود حیدری در یادداشتی که در برخی از رسانه های بوسنیایی از جمله خبرگزاری دولتی فدارسیون بوسنی «فنا»، پایگاه خبری انگلیسی زبان سارایوو «تایمز» و پایگاه خبری «ویستی» منتشر شد به تشریح آثار تحریم های ظلمانه آمریکا بر کاهش سرعت مقابله با اپیدمی کرونا پرداخت.

وی در این یادداشت نوشت: تحریم های یکجانبه و ظالمانه حق طبیعی برخورداری از امکانات کافی بهداشتی و درمانی را از مردم ایران دریغ کرده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز دوشنبه در توئیتی، ضمن قدردانی از پویش جهانی برای لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، نوشت: آمریکا مانع مبارزه جهانی با کووید-۱۹ است.

ظریف در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم ایران قدردان پویش جهانی فزاینده رهبران دولتی و جوامع مدنی برای لغو تحریم های غیرقانونی آمریکا هستند.

حیدری تصریح کرد: ایران با ورود ویروس کرونا و مشکلاتی که به واسطه کمبود امکانات لازم دست به گریبان آن است، در آستانه تحمل جنایتی قرار دارد که همه بشریت و وجدان آن را هدف گرفته و مردم بی گناه با هجوم این ویروس، در حالی در معرض خطر یک بیماری هستند که تحریم های ظالمانه راه کمک رسانی به آنان را مسدود کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نامه اخیر دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران به رئیس کمیسیون و رئیس شورای اروپا، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریمی در مبارزه با این بیماری با موانع و محدودیت‌های جدی مواجه است که ناشی از تحریم‌های گسترده غیرقانونی، سیاست فشار حداکثری و کارشکنی‌های سیستماتیک دولت آمریکا است.

حیدری با یادآوری این مطلب که شکست کرونا یک وظیفه «بین‌المللی» است تاکید کرد: تحریم‌های یکجانبه علیه ایران نه تنها غیرقانونی و خلاف منشور ملل متحد است، ‌بلکه غیراخلاقی و غیرانسانی است و ابعاد غیرانسانی آن امروز دیگر فقط شامل مردم ایران نیست بلکه مردم منطقه و سایر کشورها را نیز در بر می‌گیرد.

حیدری افزود: مقابله با این ویروس فراگیر مستلزم اقدامات هماهنگ و مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی برای تأمین نیازمندی‌های اساسی مردم و تامین هزینه‌های هنگفت بهداشتی و درمانی است. بنابراین از وجدان های بیدار و قلب های روشنی که به عشق انسانیت می تپد انتظار می رود به سهم و در حد مقدورات خویش قدمی در راه پایان بخشیدن به این روال ظالمانه و غیر متمدنانه که قدرتی مستکبر به جهان تحمیل کرده است بردارند و دین خود را به کیان بشریت ادا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز