وزیر دفاع روسیه با اسد درباره تحولات شمال غرب سوریه گفتگو کردند

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۹:۰۱:۳۵
کد خبر: ۹۸۰۶۰۷
وزیر دفاع روسیه با اسد درباره تحولات شمال غرب سوریه گفتگو کردند
« سرگئی شویگو » وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه در دمشق با «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات شمال غرب این کشور و آتش بس در ادلب با وی گفت و گو کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا ) عصر دوشنبه گزارش داد: در این دیدار دو طرف درباره توافق انجام شده در ۵ مارس ( ۱۵ اسفند ) بین روسیه و ترکیه برای آتش بس در ادلب گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش دو طرف درباره ادامه نقض آتش بس از سوی تروریست ها و دور کردن آنها از جاده حلب - لاذقیه تبادل نظر کردند.  

اسد و شویگو همچنین درباره اوضاع منطقه الجزیره و ادامه سرقت نفت و ثروت سوریه از سوی آمریکایی‌ها گفت و گو کردند و اقدامات انجام شده توسط دولت سوریه برای برقراری امنیت و ثبات در مناطق مختلف این کشور و تلاش های روسیه در سطح منطقه و جهان برای لغو تحریم‌ها و شکستن محاصره و جلوگیری از منزوی ساختن مردم سوریه تشریح شد.

بنا بر اعلام سانا، طرفین در مورد سیاست‌ها و اقدامات مشترک برای اجرا در مرحله بعدی اتفاق نظر داشتند.

در این گفتگوها همچنین همکاری های دو جانبه بین نهادهای وزارتخانه‌های دفاع و نیروهای مسلح دو کشور مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف علاقه مندی خود را برای افزایش سطح همکاری‌ها ابراز کردند.

در این دیدار «علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع و معاون فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه و سرلشکر «علی مملوک» رییس دفتر امنیت ملی این کشور حضور داشتند.

روسیه و ترکیه اواسط اسفند سال گذشته در جریان دیدار رییسان جمهوری دو کشور در مسکو برای برقراری اتش بس در منطقه ادلب توافق کردند.

بر اساس اعلام مرکز آشتی طرف‌های درگیر در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه، تروریست‌ها پس از توافق یاد شده تاکنون چندین بار آتش بس را نقض کرده‌اند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز