عضو جامعه روحانیت مبارز:

ویروس منحوس کرونا، پهلوانان سیاسی، اقتصادی و نظامی را به زانو درآورد

۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۲:۰۰:۴۱
کد خبر: ۹۸۱۳۷۳
ویروس منحوس کرونا، پهلوانان سیاسی، اقتصادی و نظامی را به زانو درآورد
عضو جامعه روحانیت مبارز نوشت؛ ویروس منحوس کرونا، پهلوانان سیاسی و اقتصادی و نظامی را به زانو درآورده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ در یادداشت سیدرضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، که در اختیار خبرگزاری برنا قرار گرفته، آمده است:

ششم فروردین 99 و مصادف با آخرین روز ماه رجب است. می دانیم که در تقویم اسلامی 4 ماه حرام داریم که در قرآن به عنوان «شهر حرم»، إِنَّ عِدَّةَ الشُّهُورِ عِندَ اللَّهِ اثْنَا عَشَرَ شَهْرًا فِی کِتَابِ اللَّهِ یَوْمَ خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ مِنْهَا أَرْبَعَةٌ حُرُمٌ ۚ ذَٰلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ، عنوان یافته و در آنها جنگ و تخاصم ممنوعیت خاص دارد و دیه قتل بیشتر است و می توان عنوان «آتش بس» به آن داد. از جمله این 4 ماه حرام، ماه رجب است که به پایان رسید. ماه رجب امسال ماه ویژه بود که جهان و جهانیان را در قرنظینه قرار داد و رکود اقتصادی و تجاری و فرهنگی و سیاسی با خود داشت، شرق و غرب و شمال و جنوب را در هم پیچیده و تا به حال 196 کشور را به خود متوجه کرده است. آری ویروس منحوس کرونا، پهلوانان سیاسی و اقتصادی و نظامی را به زانو درآورده است.

2- ویروس کرونا به عنوان بهداشت روانی هرگونه ازدحام، اختلاط، سابقه را ممنوع ساخته و به وضوع اعلام می دارد در خانه بمانید و هرگونه تماس را منع کرده، تا انتقال ویروس انجام نگیرد و بیماری و مرگ و میر به وجود نیاید. حال می توانیم بگوییم در اسلام عزیز و کتاب تشریع حرمت قمار و شراب مست کننده و عقل زدا و اختلاط محرم و نامحرم و بدحجابی و بی حجابی و رفتار منافی عفت و احتکار و گران فروش و غش در معامله و کم فروشی و سرقت و ربا و ریا، نوعی ویروس مسری و ناقل است که هم فضایل و مکارم اخلاقی و قانونی و شرعی را از بین می برد و با خود کینه و کدورت و تباهی و حرمت شکنی و ناهنجاری دارد. حضرت امام رضا (ع) می فرماید: «خداوند چیزی را حرام نخوانده مگر اینکه با خود فساد و تباهی دارد و چیزی را حلال نخوانده مگر اینکه باخود مصلحت و حکمت دارد.» همین امام معصوم می فرماید «کلی احدث العباد من الذنوب مالکم یکونوا یعملون الا احدث الیه لهم من البلاء مالکم یکونوا یعرفون» گناه تازه با خود بلاهای تازه دارد و بپذیریم تحریم های ظالمانه محلی باشد یا منطقه ای، ملی باشد یا بین المللی و با خود پیامدهای خطرناک دارد که ویروس کرونا یکی از آنها است که واکسن ندارد. سریع الانتقال است و نژاد و زبان و جغرافیا نمی شناسد.

3- در ماه رجب «شهر حرام» این ویروس و پیامدهای آن را دیدیدم و به ماه شعبان می رویم که با خود ولادت پاکان و نیکان را دارد. از خدای قاهر و قادر می خواهیم این ویروس منحوس را پاک زدایی کند.

سید رضا اکرمی

6 فروردین 99

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز