دیدار سفیر ایران با وزیر امور خارجه سوئد

۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۱۹:۵۳:۲۰
کد خبر: ۹۸۳۶۷۱
دیدار سفیر ایران با وزیر امور خارجه سوئد
سفیر ایران در سوئد در ملاقات با وزیر امور خارجه این کشور تاکید کرد که تحریم‌های غیر قانونی آمریکا ضد مردم ایران جان انسان‌های بی‌گناه را هدف گرفته و مانع جدی برای مقابله با کرونا در ایران شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، احمد معصومی فر سفیر ایران در سوئد امروز (پنجشنبه)  با «آن لینده» وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد. در این ملاقات معصومی فر با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهارگفت که ایران و سوئد همواره از روابطی سازنده در طول تاریخ روابط بلند مدت خود بهره مند بوده‌اند و ظرفیت‌های خوبی برای تعمیق و گسترش روابط بویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد که برای رفع موانع آن باید تلاش مشترکی انجام گیرد.
وی با اشاره به اپیدمی جهانی ویروس کرونا افزود: تحریم‌های غیر قانونی آمریکا ضد مردم ایران جان انسان‌های بیگناه را هدف گرفته و مانع جدی برای مقابله با کرونا در ایران شده است.
سفیر ایران در سوئد ضمن تشریح اقدامات گسترده دولت در این خصوص گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران هم برای کنترل و ممانعت از گسترش این ویروس و هم برای جبران آسیب‌های اقتصادی قشر کم درآمد، نیازمند دسترسی به منابع مالی خود می‌باشد.
معصومی فر با اشاره به دو موضوع چندجانبه گرایی و حقوق بشر که از اصول سیاست خارجی سوئد است، افزود: ما انتظار داریم استکهلم صدای بلندتری برای لغو و نادیده گرفتن تحریم‌های ضد بشری و یکجانبه آمریکا علیه ملت ایران داشته باشد.
وزیر امور خارجه سوئد نیز با اشاره به روابط تاریخی دو کشور گفت: ایران جزو شرکای اصلی ما در منطقه غرب آسیا است و موضع همیشگی سوئد مخالفت با تحریم‌های یکجانبه است.
وی افزود: ما با همکاری نزدیک با دیگر کشورهای اروپایی بدنبال یافتن راه‌هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم. لینده همچنین با اشاره به اجرایی شدن اولین تراکنش مالی از طریق اینستکس اظهار امیدواری کرد شرکت‌های سوئدی با استفاده از این ساز و کار روابط اقتصادی و تجاری خود با ایران را به سوی عادی سازی سوق دهند.
یادآور می‌شود در این ملاقات همچنین درخصوص روابط سیاسی و چندجانبه از جمله همکاری‌های دو کشور در زمینه کاهش تنش‌ها و حل بحران‌های منطقه‌ای از جمله جنگ یمن بحث و تبادل نظر شد.

 

نظر شما