نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان منتخب مجلس یازدهم هیچ برنامه‌ای ندارند/ چهره‌های اصلاح‌طلب تاثیرگذار ثبت نام نکردند

۱۳۹۹/۰۱/۲۵ - ۰۹:۱۰:۵۲
کد خبر: ۹۸۷۲۹۲
نمایندگان منتخب مجلس یازدهم هیچ برنامه‌ای ندارند/  چهره‌های اصلاح‌طلب تاثیرگذار ثبت نام نکردند
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نمایندگان منتخب صحبتی می‌کنند تنها در حد حرف است و بیشتر از آن نیست.

«ناصر قوامی»، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اظهارات برخی از نمایندگان منتخب مردم در مجلس یازدهم مبنی بر داشتن برنامه برای ورود به مجلس، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد همه مردم متوجه شدند مجلس خاصیت خود را از دست داده است و براساس همین بی‌خاصیتی، فرقی نمی‌کند که اصول‌گرایان در آن باشند و یا اصلاح‌طلبان.

این فعال سیاسی افزود: اگر نمایندگان منتخب صحبتی می‌کنند تنها در حد حرف است و بیشتر از آن نیست. فکر می‎کنم بی‌خاصیت‌ترین مجلس در دوران جمهوری اسلامی همین مجلس یازدهم خواهد بود هرچند مجلس دهم هم قوی نبود.

او تاکید کرد: به نظر می‌رسد، این نمایندگان منتخب هیچ برنامه‌ای نمی‌توانند داشته باشند و بر سر ریاست هم حتما دعواهایی خواهند داشت.

قوامی در پاسخ به این سوال که اگر ردصلاحیت‌های گسترده صورت نمی‌گرفت به نظر شما تعداد بیشتری از اصلاح‌طلبان وارد مجلس یازدهم می‌شدند؟، خاطرنشان کرد: از مجلس ششم و قبل از آن، یعنی بعد از رحلت امام (ره) با نظارت استصوابی که شورای نگهبان اعمال کرد، تبعا شخصیت‌های تاثیرگذار مخصوصا در این دوره حاضر به ثبت نام نشدند. در این دوره چهره‌های اصلاح‌طلب تاثیرگذار ثبت نام نکردند چرا که گفتند نمی خواهیم با عنوان عدم التزام عملی به اسلام و مواردی از این قبیل ردصلاحیت بشویم، بنابراین اصلا ثبت نام نکردند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آن تعداد افرادی هم که از رده‌های سوم و چهارم اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کردند، ردصلاحیت شدند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد به عنوان مثال از استانی مانند قزوین دو یا سه شخصیت اصلاح‌طلب وارد مجلس می‌شدند.

قوامی در پایان ضمن اشاره به میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم یادآور شد: مردم اصلا در انتخابات شرکت نکردند برای نمونه در تهران 18درصد مردم در انتخابات مشارکت کردند که از این مقدار رأی 8درصد هم باطله بوده است. مجلسی که در پایتخت کشور مورد استقبال 18درصد مردم قرار گرفت، تا چه اندازه می‌تواند قدرت داشته باشد؟! بنابراین با توجه به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم با آرای بسیار کمی وارد مجلس شدند، نمی‌توانند برنامه‌ای داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز