رییس فراکسیون مستقلین ولایی:

مجلس یازدهم مجلس اصولگرایان است نه انقلابی!/ در سال دوم مجلس، پروژه مجلس انقلابی باهنر شکست می‌خورد/ مجلس دهم انقلابی بود/ آنهایی که ۸ سال در گوشه ای به انتقاد و فحاشی پرداختند حال ببینیم چه می‌کنند؟!

۱۳۹۹/۰۱/۲۹ - ۰۵:۱۰:۲۶
کد خبر: ۹۸۷۷۷۹
مجلس یازدهم مجلس اصولگرایان است نه انقلابی!/ در سال دوم مجلس، پروژه مجلس انقلابی باهنر شکست می‌خورد/ مجلس دهم انقلابی بود/ آنهایی که ۸ سال در گوشه ای به انتقاد و فحاشی پرداختند حال ببینیم چه می‌کنند؟!
رییس فراکسیون مستقلین ولایی گفت: آنهایی که 8 سال در گوشه نشستند و به انتقاد و فحاشی پرداختند ببینیم چه خواهند کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، در پاسخ به این سوال که آیا جلسه اردیبهشت ماه اصولگرایان قبل از آغاز به کار رسمی مجلس یازدهم براساس سهم خواهی های جریانات اصولگرایی تشکیل خواهد شد یا اینکه سهم بندی ها انجام شده است؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بنده بر این باورم که گردش نخبگان و چرخش سیاسی در کشور باید وجود داشته باشد. به عبارت دیگر طی8 سال این اصولگرایانی که در حال حاضر مجلس را در اختیار گرفتند در گوشه ای نشستند و فقط به انتقاد، بی انصافی کردن و  فحاشی پرداختند. از این رو هرکاری دلشان خواست انجام دادند. به رغم همه اینها بر این باورم که یک بازه زمانی دیگری نیز در اختیار این عده قرار گیرد تا ببینیم، چه اقداماتی می خواهند انجام دهند و چه دستاوردی برای کشور به ارمغان، آورند. 

او افزود: حال باید اجازه داد این اتفاق رخ دهد چرا که قرار نیست هیچ اتفاق عجیب و غریبی بیفتد. البته بخش اعظمی از حاکمیت احتمال دارد آن نقدهای غیرمنصفانه و شلاق‌گونه‌ای که قبلا داشتند را تکرار نکنند ولی با همین اوصاف، مردم امیدواری زیادی نداشته باشند چراکه این مجلس کارهای خاصی نمی‌‌تواند انجام دهد.

جعفرزاده ادامه داد: در سال اول مجلس یازدهم، فکر می‌کنم اصولگرایان اجماعی خواهند داشت بنابراین تنش زیادی با یکدیگر نخواهند داشت. چرا که در سال اول به عضوگیری و یارگیری از میان نیروهای تازه کار اقدام می کنند تا آنها را در نهایت به سمت خودشان بکشانند. به هر حال در سال اول مقداری این فضاها وجود خواهد داشت و موضوع عجیبی نیست این در حالی است که از سال دوم، تنش ها رخ خواهد داد چراکه به هر حال 4 تا فراکسیون اعم از پایداری‌چی‌ها، قالیبافی‌ها، اصلاح طلبان و همچنین نزدیکان احمدی‌نژاد هم که در آنجا به صورت زیرپوستی در حال فعالیت هستند و در مجلس حضور دارند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: اگر قالیباف در سال اول رئیس مجلس بشود که به نظر من می‌شود، در سال دوم, پروژه باهنر با شکست مواجه می‌شود. از سال دوم پروژه باهنر مبنی بر یک اکثریت انقلابی که ای کاش از کلمه انقلاب استفاده نمی‌شد چراکه به این واژگان ارزشی، آسیب بدی وارد می کند.

ایمن آبادی توضیح داد: برای مثال وقتی گفته می شود مجلس یازدهم، مجلسی انقلابی است بعدها اگر این مجلس موفق عمل نکند می‌گویند مجلس انقلابی هم نتوانست کاری کند پس باید به دنبال مجلس دیگری برویم. این نامگذاری بسیار ناپسند است. از این رو ای کاش، اسم دیگری برای مجلس یازدهم می‌گذاشتند چراکه مجلس یازدهم، مجلس اصولگرایان است. 

او تصریح کرد: در واقع مجلس دهم یک مجلس کاملا انقلابی بود به این دلیل که هیچ کاری در مجلس نهم و دهم بر خلاف نظر رهبری انجام نشد. این را قاطعانه می گویم. همچنین مجلس دهم، مجلس آزادتری بود. بنابراین من فکر می‌کنم اصولگرایان مجلس در سال دوم دچار مشکل می‌شوند و  این چهار فراکسیون با یکدیگر دچار تنش‌ می شوند.

نماینده مردم رشت اظهار کرد: حال باید دید دخالت‌های بیرونی و کدخدامنشی‌های افرادی مثل ابوترابی، باهنر، احمد توکلی، محسن رضایی و ضرغامی می‌ تواند به این تنش ها پایان دهد یا اینکه مجتهدین در داخل، کدخدامنشی بیرونی را قبول نمی‌کنند و بر سر و کله هم زده و درگیر خواهند شد.

او درباره منتخبین شناخته نشده و کم تجربه مجلس یازدهم نیز گفت: متأسفانه واقعا برخی از این منتخبین هیچ گونه تجربه‌ای ندارند و همه، شعارزده بوده و علم لازم را هم ندارند. اعتقاد دارم باید به افرادی که مردم به آنها رأی داده اند اعتماد کرده و از آنها حمایت کرد. اما متاسفانه به نظر می رسد مجلس یازدهم بسیار ضعیف‌تر از مجلس دهم است. ضمن اینکه مجلس را که برررسی می‌کنید قوی‌ترین مجلس مجلس اول بود، بعد مجلس دوم ضعیف شد و مجلس سوم از اول و دوم ضعیف‌تر، مجلس چهارم از اول و دوم و سوم ضعیف‌تر. از این رو، این روند همچنان ادامه دارد. قول می دهم مجلس یازدهم ضعیف‌تر از مجلس دهم خواهد بود.

او همچنین با بیان اینکه منتخبین جوان و تازه کار مجلس یازدهم از هر طیفی از روسای جریانات خود در سال اول  پیروی خواهند کرد، تاکید کرد: اما از سال دوم وقتی مطالبات مردم به شرطی که رسانه‌ها نیز خوب عمل کنند، باعث می شود که نمایندگان تازه وارد از خواب بیدار شوند و بدانند که باید بیرون از مجلس، پاسخگو باشند. پارلمان‌هایی در دنیا هستند که این اختیار را دادند که اگر نماینده ای بر خلاف دستور حزب عمل کند حزب می‌تواند او را از پارلمان اخراج کند. اما در ایران این گونه نیست، درست هم نیست چون نماینده با رأی حزب نیامده است. من فکر می‌کنم کرنش‌هایی را به خرج خواهند داد و این کرنش‌ها منتج به این می‌شود که این اختلافات بیشتر شود. نباید از این اختلافات خوشحال بود چراکه هر اندازه در پارلمان، میزان اختلاف زیاد باشد مشکلات مردم زیادتر می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز