عضو جامعه روحانیت مبارز:

جهانیان توجه خاص دارند که رمضان را چگونه می‌گذرانیم

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۰:۱۳:۱۷
کد خبر: ۹۸۹۷۲۳
جهانیان توجه خاص دارند که رمضان را چگونه می‌گذرانیم
عضو جامعه روحانیت مبارز نوشت؛ جامعه اسلامی و جهانی در آزمایش سنگین قرار دارد و جهانیان به ایران و تهران و قم و مشهد الرضا... توجه خاص دارند که در شرایط کرونا چه می‌کنیم، و رمضان خود را چگونه برگزار می‌نماییم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، متن یادداشت سید رضا اکرمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، به شرح زیر است:

آخرین دهه ماه شعبان را در پیش داریم که می‌بایست حداکثر بهره‌ معنوی را از آن ببریم، مرحوم محدث قمی در مفاتیح‌الجنان این دعا را نقل کرده است "اللَّهُمَّ إِن لَم تَکُن قَد غَفَرتَ لَنا فی ما مَضَى مِن شَعبانَ فَاغفِر لَنا فِیما بقی منه" خداوند اگر در نیمه اول شعبان مورد رحمت و مغفرت تو قرار نگرفته‌ایم، از تو می‌خواهم در نیمه دوم مورد غفران و رحمتت قرار گیرم. به جد بایست برای ورود در میهمانی ماه مبارک رمضان خود را پالایش نموده و صاف و سالم و خالص خود را در بهار عبادت خداوندی وارد سازیم.

مصاحبه‌ای با بنده انجام گرفت جهت روزه‌گیری در شرایط کرونا، که عرض کردم خوشبختانه در فصل بهار سال قرار داریم و می‌توان در سلامتی روزه را گرفت و اگر مشکل عطش و غیره پیش آمد، ضرر داشتن روزه را خود بفهمیم و یا از پزشک مورد اعتماد، وضعیت خود را سئوال کنیم، که روزه برای انسان سالم است و فرموده‌اند "صُومُوا تَصِحُّوا" روزه بگیرید تا سالم بمانید.

تذکر جدی درباره افطاری داریم که مورد اهتمام رسول اکرم ص می‌باشد "ولو بشق تمرة" گرچه به نیمه خرما باشد یعنی کام و دهان دیگران را با افطار، گرم و شاد بسازیم. حال که فرصت افطار دسته‌جمعی به روزه‌داران نداریم و مساجد تعطیل‌اند و فرصت احیا و دادن افطار در مساجد وجود ندارد، حال که مراسم افطاری رسمی در هتل‌ها و حسینیه‌ها وجود ندارد می‌بایست به اصل افطاری دادن به خانواده‌های محرومان و تهی‌دستان اهتمام ورزیم و به همسایگان توجه کنیم که افطاری پاداش والا دارد.

جامعه اسلامی و جهانی در آزمایش سنگین قرار دارد و جهانیان به ایران و تهران و قم و مشهد الرضا... توجه خاص دارند که در شرایط کرونا چه می‌کنیم، و رمضان خود را چگونه برگزار می‌نماییم. باید به اطاعت و عبادت و بندگی خدا و خدمت به خلق، و صبر بر مصائب و مشکلات، استوار باشیم که امام علی علیه‌السلام فرمود ": علَیکُم بالجِدِّ و الاجتِهادِ ، و التّأهُّبِ و الاستِعدادِ" جدی باشید و کوشا و ساعی باشید و آماده برای مسئولیت پذیری گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز