الکاظمی خبر داد؛

ادامه رایزنی با گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت

۱۳۹۹/۰۱/۳۰ - ۱۸:۳۸:۴۴
کد خبر: ۹۹۰۰۴۹
ادامه رایزنی با گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت
«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر مکلف عراق روز شنبه گفت که رایزنی با گروه های سیاسی در فضایی دوستانه برای معرفی کابینه و تشکیل دولت جدید ادامه دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، الکاظمی 10 روز پیش (هشتم آوریل جاری) پس از مخالفت گروه های سیاسی شیعه، کرد و سنی با «عدنان الزرفی» به عنوان نخست وزیر مأمور به تشکیل دولت و کناره گیری وی، با حکم «برهم صالح» رییس جمهوری عراق به عنوان نخست وزیر مکلف منصوب شد.

الکاظمی امروز در توییتی نوشت که ما دولتی کارآمد و بی طرف می خواهیم که با بحران روبرو شود و کشور را به سمت موفقیت و دستیابی به سوی مطالبات مردم سوق دهد.

وی ادامه داد: مشاوره با نیروهای سیاسی در فضایی دوستانه ادامه می یابد و در نتیجه گفت وگوهای سازنده و مثبت سعی خواهیم کرد که موانع را بر طرف کنیم.

در همین حال، نخست وزیر مکلف عراق چهارشنبه هفته گذشته در آخرین اظهار نظر خود گفت که معیارهای اصلی اش برای انتخاب وزیران، صداقت و کارآمدی است.

وی یادآور شد: اکنون نام وزیران دولت، آماده است و در حال مذاکره با گروه های سیاسی در این باره هستم تا در اسرع وقت آنها را به مجلس معرفی کنم و بتوانم طبق اولویت های فشرده، کار خود را آغاز کنم.

نخست وزیر مکلف عراق، گروه های سیاسی را به همکاری ملی برای گذر از بحران فعلی فرا خواند و گفت که اولویت اصلی دولت وی، برگزاری انتخابات زودهنگام است.

وی همچنین بر همکاری همه نیروهای سیاسی برای حل چالش های فوری مانند بحران اقتصادی، کاهش شدید قیمت نفت و مساله ویروس کرونا به عنوان یک تهدید واقعی تأکید کرد.

الکاظمی طبق قانون اساسی عراق از زمان دریافت حکم مکلف شدن، ۳۰ روز مهلت دارد کابینه خود را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.

کارشناسان سیاسی، شانس کسب رأی اعتماد کابینه الکاظمی را با توجه به حمایت جریان‌های سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت در مجلس عراق بسیار بالا ارزیابی کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز