تاکید اردن و نماینده سازمان ملل بر حل سیاسی بحران سوریه

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۹:۱۰:۱۵
کد خبر: ۹۹۱۱۴۲
تاکید اردن و نماینده سازمان ملل بر حل سیاسی بحران سوریه
وزیر امور خارجه و امور مهاجران اردن و "گیر پترسون" نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی، بر مشورت‌ها و هماهنگی‌های لازم برای پایان دادن به بحران دمشق و ادامه حمایت از بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار آواره سوری در اردن توافق کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اردن (پترا)   « ایمن صفدی» بر تلاش برای دستیابی به پیشرفت عملی و سریع برای پایان دادن به بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی مورد قبول مردم این کشور، حفظ وحدت و یکپارچگی، امنیت و ثبات سوریه و پایان دادن به رنج سوری ها تاکید کرد.

وزیر خارجه و امور مهاجران اردن اضافه کرد : امان از تلاش‌ها و نقش سازمان ملل برای دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه که به تلاش همه جانبه نیاز است بویژه در شرایط بی‌سابقه‌ای که همه باید بر مقابله با بیماری همه گیر کرونا و پیامدهای آن متمرکز شوند، حمایت می‌کند.   

وی در ادامه، سامان دهی آوارگان سوری را یک مسئولیت بین‌المللی دانست و از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت‌های خود را در قبال آوارگان و پناهندگان انجام دهند.  

صفدی خواستار پشتیبانی از اجرای برنامه‌های حمایتی و کمک به آن‌ها برای مقابله با کرونا شد و افزود: هرگونه کمک‌های پزشکی یا امکانات مورد نیاز اردوگاه‌های آورگان باید از داخل سوریه انجام شود.  

وزیر امور خارجه اردن همچنین تاکید کرد که این کشور به هیچ وجه و به هیچ کس اجازه نخواهد داد هییچ گونه کمک برای اردوگاه " الرکبان " به سرزمین‌هایش وارد شود و محافظت از شهروندان در برابر بیماری همه‌گیر کرونا در اولویت دولت اردن است.  

پترسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز از همکاری و تلاش مستمر اردن و سازمان ملل برای حل بحران سوریه و در قبال آوارگان سوری تشکر کرد.  

روسیه بارها هشدار داده که وضعیت الرکبان شبیه یک فاجعه انسانی است و از واشنگتن خواسته تا خروج آوارگان از این اردوگاه را تسهیل دهند.

اردوگاه الرکبان تحت کنترل نیروهای مسلح وابسته به آمریکایی است که در پایگاه التنف حضور دارند.

جبهه غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی آمریکا که از اسفند ماه ۱۳۸۹ گروه‌های تروریستی را برای براندازی حکومت سوریه، ایجاد، تجهیز و تسلیح کرد، هم اکنون نیز به اقدامات جنایت بار خود در سوریه ادامه می‌دهد و یکی از این اقدامات جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به منازلشان از اردوگاه‌ها و کشورهای همسایه سوریه است.

با آغاز بحران سوریه، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و پانصد هزار نفری این کشور (براساس آمار سال ۱۳۹۰ است) آواره شدند؛ از این میزان حدود شش میلیون و پانصد هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و پانصد هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز