یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

شاید مستقلین و اصلاح‌طلبان یک فراکسیون تشکیل دهند/ اختلافات اصولگرایان خیلی هم مهم نیست چون درون‌گروهی است

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۰۵:۲۵:۰۰
کد خبر: ۹۹۱۴۹۵
شاید مستقلین و اصلاح‌طلبان یک فراکسیون تشکیل دهند/ اختلافات اصولگرایان خیلی هم مهم نیست چون درون‌گروهی است
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: با توجه به تعداد کم اصلاح‌طلبان به نظر نمی‌رسد که بتوانند فراکسیونی تشکیل دهند اما شاید وضعیت مستقلین طوری باشد که اصلاح‌طلبان بتوانند با آنها ائتلاف کنند و فراکسیون واحدی را تشکیل دهند هر چند تعداد مستقلین هم در مجلس آینده چندان زیاد نیست.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره میزان تاثیرگذاری نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس یازدهم گفت: تعداد اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم آنقدری نیست که بتوانند تاثیرگذار باشند و احتمالا در حدی هم نباشند که فراکسیونی تحت عنوان اصلاح‌طلبان تشکیل دهند چراکه تعدادشان ناچیز است و در حد، تشکیل یک فراکسیون هم نیستند تا چه برسد به اینکه، بخواهند موثر هم باشند.

او با تاکید بر یکدست بودن مجلس آینده اظهار کرد: برخی از مولفه‌هایی که در شکل‌گیری مجلس یازدهم موثر بوده است، باعث خواهد شد مجلس هویت یکدست خود را حفظ کند و بعید می‌دانم جریان دیگری غیر از اصولگراها در مجلس آینده فرصتی برای عرض اندام داشته باشند.

قنبری با بیان اینکه شاید ائتلافی میان اصلاح‌طلبان و مستقلین مجلس صوت بگیرد، عنوان کرد: تعدادی هم از چهره‌های مستقل انتخاب شده‌اند و باید دید مستقلین به چه شکلی عمل می‌کنند و ائتلافی با اصلاح‌طلبان مجلس آینده، تشکیل خواهند داد یا خیر. با توجه به تعداد کم اصلاح‌طلبان به نظر نمی‌رسد بتوانند فراکسیونی تشکیل دهند اما شاید وضعیت مستقلین طوری باشد که اصلاح‌طلبان بتوانند، با آنها ائتلاف کنند و فراکسیون واحدی را تشکیل دهند هر چند تعداد مستقلین هم در مجلس آینده چندان زیاد نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اختلافات اصولگرایان، بیان کرد: به قدری ترکیب مجلس یازدهم به نفع اصولگرایان است که باید بگوئیم اصولگرایان اکثر قریب به اتفاق کرسی‌های مجلس یازدهم را در اختیار دارند، هر چند که بین خودشان اختلافاتی هم بروز کرده باشد اما این اختلافات خیلی هم مهم نیست، چون درون‌گروهی است و از جنس اختلافات فکری و اندیشه‌ای و مبنایی نیست. اختلافات درون‌گروهی بر سر پست و مقامات مجلس خود را بروز می‌دهد و بعد فروکش، می‌کند.

قنبری افزود: اینکه ائتلافی بین مستقلین و اصلاح‌طلبان صورت بگیرد در مقام عمل دورنمای روشنی ندارد. مطلوب این است که اصلاح‌طلبان در کنار مستقلین بتوانند در مقابل اکثریت اصولگرایان تشکیلاتی را درون مجلس راه بندازند و مقداری تکصدایی مجلس آینده را ضعیف کنند، هر چند که نمی‌توانند این تک‌صدایی را بر هم بزنند. این احتمال هم وجود دارد که خود اصولگرایان دو یا سه فراکسیون تشکیل دهند اما اینها اصولگرا هستند و نمی‌توان اختلافات درونی‌شان را پررنگ دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز