عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

بحث ریاست مجلس یک بازی سیاسی است

۱۳۹۹/۰۲/۱۲ - ۱۰:۳۶:۴۱
کد خبر: ۹۹۵۴۰۸
بحث ریاست مجلس یک بازی سیاسی است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: در حال حاضر پرداختن به اینکه چه کسی رئیس مجلس شود و چه کسی نشود، بازی سیاسی است.

«امیر رضا واعظ آشتیانی»، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، درباره اهمیت جایگاه هیات رئیسه در مجلس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: هر کسی می خواهد رئیس مجلس شود باید نشانه‌هایی از کارآمدی را نشان دهد به این معنی که رئیس مجلس و هیات رئیسه، باید کارآمد باشند و به سمت احقاق ارزش‌های انقلاب و مطالبات مردم حرکت کنند و جهش تولید را پیگیری کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: رئیس مجلس و هیات رئیسه نقش بسیار اساسی دارند. در حال حاضر یک سری کارها به این دلیل بر زمین مانده است که بخشی از مجلس و برخی از نمایندگان در مطالبات مردم، کوتاهی کردند.

واعظ آشتیانی با تاکید بر افزایش کارآمدی در مجلس یازدهم تصریح کرد: پیگیری و نظارت کامل و درست در ارتباط با فعالیت‌های اجرایی نشانه‌هایی از پیشرفت و کارآمدی است. مجلس دهم این کار را به درستی انجام نداد لذا مجلس یازدهم باید ضمن ارزیابی و آسیب شناسی، نواقص مجلس دهم را پیگیری کند. در حال حاضر پرداختن به اینکه چه کسی رئیس مجلس شود و چه کسی نشود، بازی سیاسی است.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ضمن تاکید بر پیگیری ارزش‌های انقلاب در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مهم این است که چه فردی، با چه توانایی و جدیتی مجددا ارزش‌های انقلاب را عملی کند. بنابراین هر کدام از این گزینه‌ها انتخاب شدند، محقق کردن مطالبات مردم را باید در اولویت قرار بدهند. در واقع احقاق جهش تولید، اصلاح اقتصاد کشور و اصلاح ساختار اداری جزئی از مطالبات مردم است که مجلس، باید در این زمینه‌ها ورود کند.

واعظ آشتیانی ادامه داد: اما در مورد اینکه آقای ایکس می‌خواهد رئیس مجلس شود یا آقای ایگرگ، به نظرم هر کسی که می خواهد انتخاب شود باید کارآمدی را افزایش دهد.

عضو اسبق شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به سابقه اجرایی برخی از مدعیان ریاست مجلس یازدهم اظهار کرد: نمایندگان مجلس باید با آن شاخصه‌هایی که مدنظرشان است رأی دهند. نمایندگان مجلس برای انتخاب رئیس باید فردی که مدیر، مدبر و آگاه که صعه صدر داشته باشد و اداره مجلس را بتواند به درستی انجام دهد، را انتخاب کنند.

 واعظ آشتیانی در پایان یادآور شد: فردی که این مقام را برعهده می‌گیرد باید بتواند در جایگاه رئیس مجلس به موقع از کیان مملکت دفاع کند. البته در این انتخاب مسائل دیگری نظیر پاکدستی و موفقیت در دوران مدیریت همه موضوعات، حائز اهمیت است. در حقیقت این نمایندگان مجلس هستند که باید کسی را انتخاب کنند که از شاخصه‌ها و ویژگی‌های لازم برای اداره مجلس برخوردار باشد.

نظر شما