یک کارشناس مسائل آمریکا:

اتهامات جنسی به بایدن در انتخابات تاثیر نمی‌گذارد/ بعید است میشل اوباما معاون بایدن شود

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۲۳:۴۱:۰۰
کد خبر: ۹۹۶۹۶۷
اتهامات جنسی به بایدن در انتخابات تاثیر نمی‌گذارد/ بعید است میشل اوباما معاون بایدن شود
یک کارشناس مسائل آمریکا می‌گوید: تا روز انتخابات و بعد از انتخابات و تا روزی که بایدن رئیس‌جمهور شود اتهاماتی وجود دارد اما اینکه بتواند تاثیر بگذارد خیلی دور از ذهن است.

«امیرعلی ابوالفتح»، کارشناس مسائل آمریکا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا درباره اتهامات مطرح شده علیه بایدن مبنی بر آزار جنسی و تاثیر آن در انتخابات 2020 گفت: اکثر سیاستمداران آمریکایی وقتی وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند، چه در سطح شهرداری‌ها و مناصب محلی تا سطح ریاست‌جمهوری با این دست اتهامات مواجه می‌شوند و این موضوع هم الان عجیب نیست. 

ابوالفتح با بیان اینکه این موضوعات تقریبا بخشی از روند انتخابات در آمریکاست، اظهار کرد: در خیلی از موارد این اتهامات تائید نمی‌شود و حکم تیری در تاریکی دارد حالا ممکن است، یکسری خصومت‌های شخصی باشد یا مسائل پشت پرده سیاسی باشد. معمولا در فرایند انتخابات این موارد حائز اهمیت نیست‌. ترامپ اتهاماتی داشت که سنگین‌تر از مواردی بود که به بایدن نسبت داده‌اند، اما ترامپ با همه اتهاماتی که مطرح شد، پرونده‌ها، فایل صوتی و افشای الفاظ رکیکی که علیه خانم‌ها صحبت می‌کرد، بازهم توانست رئیس‌جمهور شود این نشان می‌دهد این موضوعات تاثیرگذار نیست.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: درباره بایدن نیز چنین چیزی رخ خواهد داد. تا روز انتخابات و بعد از انتخابات و تا روزی که رئیس‌جمهور شود، این موارد وجود دارد اما اینکه بتواند تاثیر بگذارد خیلی دور از ذهن است.

او درباره تصمیم بایدن مبنی بر انتخاب یک خانم در سمت معاون خویش و نام بردن از میشل اوباما توضیح داد: اینکه معاون بایدن یک خانم باشد قریب به یقین است اما اینکه چه کسی در نهایت این سمت را بر عهده بگیرد در حال رایزنی است. بایدن درباره میشل اوباما حرفی را مطرح کرد و بیشتر به این دلیل بود که در میان دوستداران اوباما، به ویژه سیاهپوستان وجهه مثبتی را ایجاد کند اما میشل اوباما در کتاب «شدن» بازگشت به سیاست را قویا رد کرده و گفته بود: «علاقه‌ای ندارد که به سیاست برگردد.» بنابراین بعید است میشل اوباما معاون بایدن شود.

ابوالفتح درباره تاثیرگذاری اتهامات آزار جنسی به بایدن و تاثیر بر انتخابات 2020 گفت: ممکن است دو خانمی که بایدن را متهم کرده‌اند اسناد و شواهدی ارائه کنند که بتواند، موجی را علیه بایدن ایجاد کند اما تا الان با توجه به اظهارات یکی از خانم‌ها درباره اتفاقات ۳۰ سال پیش، فکر نمی‌کنم در روند انتخابات موثر باشد و خیلی در فضای سیاسی آمریکا، موضوع عجیب و غریب و شک‌آوری نیست. درباره خیلی از سیاستمداران این موضوعات مطرح شده و ذهن آمریکایی‌ها این آمادگی را دارد که چنین مواردی مطرح شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز